[Campagnes] Yune maakt ANWB-campagne: elk kind veilig op de fiets

Yune heeft samen met de ANWB een campagne ontwikkeld om kinderen veiliger op de fiets te krijgen. Aan de hand van de campagne Elk kind veilig op de fiets vraagt de ANWB aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het ANWB Kinderfietsenplan.  De campagne wordt gelanceerd met een tv-commercial waarin een jong meisje trucjes oefent met haar BMX in een skatepark. De  film is in co-creatie tussen ANWB en YUNE tot stand gekomen en geproduceerd door het Amsterdamse contentbureau.

Het wordt door de toename van onder andere e-bikes steeds drukker op het fietspad en daarmee een stuk onoverzichtelijker, zeker voor kinderen. Bovendien bestaat de indruk dat de fietsvaardigheid van kinderen de laatste jaren aanzienlijk is afgenomen. En ook lang niet alle kinderen hebben een fiets, omdat er simpelweg geen geld voor is. Daar wil de ANWB iets aan doen.

Charlotte Zelders, Chief Marketing Officer, ANWB: ''Kinderen leren vooral veilig fietsen wanneer zij al vanaf jonge leeftijd veel meters maken, liefst onder begeleiding van hun ouders en in het verkeer. Die kunnen hun kind spelenderwijs vertrouwd maken met het drukke verkeer en hen leren hierop te anticiperen. Met deze commercial proberen we hier aandacht voor te vragen.''

Doneer je fiets

Jong al goed leren fietsen is overigens niet voor ieder kind mogelijk. Een eigen fiets is namelijk helemaal niet voor elk kind in Nederland vanzelfsprekend.  Daarom wil de ANWB de komende periode minimaal 15.000 fietsen ophalen voor het ANWB Kinderfietsenplan. Inge Veliscek, projectleider ANWB Kinderfietsenplan: “Voor veel kinderen is een eigen fiets, door de financiële situatie thuis, niet vanzelfsprekend. Tegelijkertijd staan er in Nederland 3,8 miljoen fietsen in schuurtjes stof te vangen. We roepen mensen actief op om hun ongebruikte fiets te doneren. Op die manier kunnen we kinderen helpen om op jonge leeftijd te leren fietsen.”

Inzet voor fietsveiligheid  

De ANWB zet zich al sinds haar oprichting op allerlei manieren in voor de fietsveiligheid, onder meer met het verkeerseducatieprogramma ANWB Streetwise. Hiermee bezoekt de ANWB jaarlijks meer dan 900 scholen. Ook worden in samenwerking met de Edwin van der Sar Foundation fietshelmen uitgereikt aan kinderen op basisscholen en organiseren we elk jaar de ANWB fietsverlichtingsactie.

Credits

Klant: ANWB | Bureau: Yune | Klant: Toine de Krosse, Simone van der Graaf, Thijs Komen | Account: Bente van Deventer | Creative: Tibor van Ginkel | Regie: Rolf van Eijk | Productie: Marlon van der Strigt, Besma Ayari | D.O.P.: Daan Nieuwenhuijs | Gaffer: David Bels | Art: Nathalie Veen \ Styling: Rianne Mertens | Visagie: Amber de Wilde de Ligny (Geen Bluf) | Edit: Vincent Fenger | Muziek: Jorrit Kleijnen | Audio: Top Format | Media: Wavemaker

www.anwb.nl/elkkindveilig
www.yune.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.