Campagne Bruut en Rode Kruis richt zich op extreem weer

Bruut heeft in samenwerking met het Rode Kruis Nederland een campagne ontwikkeld die de maatschappelijke impact van extreem weer onder de aandacht brengt. Met het project wil de hulporganisatie gesprekken over het weer inhoud geven en oproepen tot actie.

De campagne ging op 21 mei van start en bestaat uit een cinematische video, content van online makers en een driedelige vox-popserie. In de video confronteert de jongste ambassadeur van het Rode Kruis drie volwassenen met een zogenaamde extreem weermachine.

Campagneconcept vertaald naar social content

Het Rode Kruis vroeg Bruut om een creatief concept te ontwikkelen dat geschikt is voor sociale media. De nadruk ligt op het vergroten van de weerbaarheid van lokale gemeenschappen tegen extreme weersomstandigheden.

Christopher Fernando, manager team content bij Rode Kruis Nederland: "Als Rode Kruis hadden we één helder doel met deze campagne: mensen bewust maken van hoe wij samen gemeenschappen weerbaarder maken tegen de gevolgen van extreem weer. Bruut bleek de perfecte partner: ze luisterden scherp, dachten creatief mee en vertaalden ons campagnedoel naar een concept dat niet alleen klopt, maar ook raakt. Het eindresultaat overtrof onze verwachtingen en raakte precies de juiste snaar."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Publicis Groupe verhoogt verwachtingen na sterk eerste halfjaar

17-07-2025 | 14:51:00
Publicis Groupe verhoogt verwachtingen na sterk eerste halfjaar. De omzet steeg met 10 procent, de autonome nettowinstgroei bedroeg 5,9 procent

Buutvrij for life en Denksport ontwikkelen festivalactivatie Pinkpop

17-07-2025 | 12:34:00
Met de activatie Unlock je Hokje maakten duizenden bezoekers kennis met puzzels op het festivalterrein

Michel van Velde: AI verandert alles voor merken bij Craftmore

17-07-2025 | 11:48:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de grote veranderingen in de bureauwereld en de impact van AI op merken

Follo neemt Brandsom over

17-07-2025 | 11:29:00
Follo neemt Brandsom over. Met de overname versterkt Follo de marktpositie in marketplaces

Cees Faes: VVD, GL-PVDA of toch PVV, wie leidt de dans?

16-07-2025 | 12:45:00
Ik zie ze weer helemaal voor me. De jongens aan de ene kant van de zaal. De meisjes aan de andere. Niemand bewoog. Iedereen keek.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.