[BoxOffice] Week 16: Super Mario behoudt eerste plek, Black Lotus binnen op 3

Super Mario was dit weekende wederom de drukst bezochte film in de Nederlandse bioscopen. Black Lotus komt deze week binnen op nummer 3. Elfvoudig wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven kruipt in Black Lotus in de huid van special forces-officier Matteo Donner. Nadat zijn beste vriend omkwam tijdens een gezamenlijke missie zwierf hij, kampend met schuldgevoel, de wereld rond.

Voor de eerste keer in de top tien vinden we ook Air, een film van regisseur Ben Affleck over de samenwerking tussen de toen nog jonge Michael Jordan en de pas opgerichte basketbaldivisie van Nike. Nike bracht met het merk Air Jordan een revolutie teweeg in de sportwereld en de hedendaagse cultuur.

BoxOffice Week 16 (weekendbezoek)

1. (1) Super Mario Bros | 168.529 bezoekers 
2. (2) John Wick 4 | 27.615 bezoekers  
3. (-) Black Lotus | 20.886 bezoekers 
4. (3) Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves | 20.354 bezoekers 
5. (-) Air | 19.915 bezoekers 
6. (-) The Quiet Girl | 13.172 bezoekers   
7. (-) Pope's Exorcist | 11.864 bezoekers  
8. (4) All Inclusive | 11.735 bezoekers    
9. (-) Metallica: 72 Seasons Global Premiere | 7.408 bezoekers 
10. (-) Suzume | 6.654 bezoekers 

Top 10 - 2023

1. Avatar: The Way Of Water | 1.447.193 bezoekers
2. Super Mario Bros | 595.836 bezoekers  
3. De Tatta's | 558.398 bezoekers 
4. De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens | 492.675 bezoekers 
5. John Wick 4 | 307.422 bezoekers  
6. Ant-man And The Wasp: Quantumania | 280.906 bezoekers 
7. Mummies | 275.269 bezoekers  
8. Creed III | 272.063 bezoekers
9. Magic Mike's Last Dance | 243.302 bezoekers   
10. Triangle Of Sadness | 215.856 bezoekers  

Bron: Maccsbox

www.jeanmineurmediavision.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.