Bol.com krijgt Recycle Certificaat

Retailplatform bol.com is sinds begin oktober in het bezit van het officiële Wecycle Recycle Certificaat. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld goed presteren op het gebied van de inzameling van e-waste (afgedankte elektrische en elektronische apparatuur). Wecycle en bol.com hebben in 2019 samen meer dan 2 miljoen kilo ingezamelde e-waste op een verantwoorde manier gerecycled.

Sinds 2019 werkt bol.com exclusief samen met Wecycle bij de inname van oude apparaten bij consumenten die een nieuw apparaat hebben besteld. Ook werken ze samen bij het retourneren van nieuwe apparaten die defect blijken. Deze apparatuur tezamen wordt geregistreerd, ingezameld en verwerkt volgens de wettelijke normen. Nu de inzameling onder regie van Wecycle plaatsvindt heeft bol.com volledige controle over waar de apparaten heengaan en hoe ze uiteindelijk worden gerecycled.

Het Wecycle Recycle Certificaat laat naast de inzamelresultaten van e-waste ook de daadwerkelijke milieuopbrengsten ervan zien, in termen van bespaarde CO2-uitstoot, energetische waarde die ontstaat bij de verbranding, kwik-uitstoot (uit spaarlampen) en materiaalhergebruik. Daarnaast geeft het inzicht in de zogeheten 'put on market'-cijfers versus de totale cijfers van de WEEE-categorie.

Sinds 2019 werkt bol.com exclusief samen met Wecycle bij de inname van oude apparaten bij consumenten die een nieuw apparaat hebben besteld en bij het retourneren van nieuwe apparaten die defect blijken. Vorig jaar leidde dat tot 2 miljoen kilo ingezamelde e-waste. De samenwerking wordt op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht extra onderstreept met Wecycle inzamelbakken waar medewerkers batterijen, lampen en klein e-waste gescheiden kunnen inleveren. 

www.wecycle.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.