BenBits wint rechtszaak van Perfetti van Melle over natuurlijke kauwgom

De rechtbank heeft BenBits in het gelijk gesteld en verwerpt het kort geding van snoepgoedfabrikant Perfetti van Melle Benelux BV. De kauwgom van BenBits mag de predicaten natuurlijk en plasticvrij blijven dragen. Perfetti stelde in de aanklacht dat de kauwgom niet was bereid op natuurlijke basis en daarom niet zo aangeduid zou mogen worden.

Milan Dontje, directeur van BenBits: “Ik ben blij dat de rechtbank BenBits in het gelijk heeft gesteld. Dit is niet alleen belangrijk voor de kauwgomrevolutie, het betekent ook veel voor onze rol als kleine en innovatieve speler. Wij hebben laten zien waar wij voor staan en geloven in een kauwgom en verpakking die beter is voor mens en milieu. Inmiddels produceert BenBits de kauwgom in een schildpadvorm in haar eigen fabriek in Heerhugowaard.”

BenBits plant-based kauwgom is vegan, heeft een natuurlijke gombasis, bevat geen kleurstoffen (zoals E171) en is suikervrij. BenBits heeft een plasticvrije verpakking van recyclebaar papier en steunt de Plastic Soup Foundation in haar missie om plastics en microplastics in de natuur te verminderen.

Foto: Yvonne Apeldoorn

https://www.benbits.com/


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.