BCC start aanbod zonnepanelen met overname Suntech Energy

BCC kondigt de overname van Suntech Energy B.V. aan. De overname past in de strategie om de consument op alle vlakken van elektronica meerwaarde te leveren. Het doel van BCC is om een belangrijke rol te gaan spelen in het ondersteunen van Nederlandse huishoudens bij de energietransitie. Zo is het bestaande aanbod het afgelopen jaar uitgebreid met levering en installatie van split-airco’s en zonnepanelen.

BCC herkent het belang van de energietransitie en wil daarin een deskundige en betrouwbare rol spelen in het ondersteunen van de consument. Door de overname van Suntech Energy kunnen consumenten zich door BCC eenvoudig laten informeren over de mogelijkheden om thuis een stap te zetten naar het zelf opwekken van duurzame energie.

Strategische stappen in energietransitie

De energietransitie is voor BCC een belangrijk onderwerp. Daarom is de overname van Suntech Energy een logische en strategische stap die volgt op de overname van Aircoshop. 

Caspar Klinkhamer, CEO van BCC: "Mensen kennen BCC als deskundig en betrouwbaar, Suntech Energy is eveneens professioneel, met ervaren medewerkers en past dus heel goed bij ons. Klanten vinden nu bij ons deskundig advies, levering en installatie van zonnepanelen. Onze klanten kunnen via BCC kiezen voor slim koelen, ventileren en verwarmen met een split-airco in combinatie met zonnepanelen. In de toekomst zien wij ook een rol voor BCC als het gaat om opslag van energie thuis."

Wouter Pilon, oprichter van Suntech Energy, zal plaats nemen in het management team van BCC en verantwoordelijk worden voor de duurzame energie tak binnen BCC.

Gefaseerde landelijke uitrol

Wouter Pilon: directeur Energy Solutions & Services bij BCC: "We zullen Suntech Energy integreren in BCC en gefaseerd landelijk uitrollen. Met het landelijke winkelnetwerk en de online aanwezigheid van BCC gaan we de Nederlandse huishoudens helpen met het verduurzamen van hun woning op verschillende disciplines. BCC heeft momenteel al 90 gekwalificeerde eigen installateurs. Via de BCC Tech Academy zullen we dit aantal verder uitbreiden en bieden we onze medewerkers een mooi intern loopbaan pad."

BCC lanceert binnenkort de BCC Tech Academy, dé plek waar geschoold en ongeschoold technisch talent zal worden klaargestoomd om een bijdrage te leveren aan de energietransitie van Nederlandse huishoudens. De BCC Tech Academy stelt mensen in staat opgeleid te worden tot multi-inzetbare monteurs op het gebied van zonnepanelen, airco’s, keukens en meer.

www.suntechenergy.nl

www.bcc.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.