Anouk Hoogendijk gezicht van sport & lifestylemerk Cruyff

Voormalig voetbalster en tv-personality Anouk Hoogendijk wordt het gezicht van sport & lifestylemerk Cruyff. Ze is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de collectie én brengt dit najaar haar eigen ontwerp uit van boots en sneakers. De collecties zijn exclusief verkrijgbaar bij de Cruyff flagship stores, via Cruyff.com en geselecteerde retailers, zoals Nelson en Omoda.

Anouk Hoogendijk: “Ik heb een grote liefde voor fashion en sneakers, altijd al gehad. Dat ik die interesse nu kan combineren met mijn andere grote liefde, sport, is te gek.”

De lijn die nu uitkomt bestaat uit een mix van high- & low-tops met chunky soles. Een mix van stoer, sportief en classy, precies zoals Anouk het zelf graag ziet. “Ik hou heel erg van de combi: vrouwelijk en stoer. Dus een jurkje met boots. Of een mooi pak met sneakers. Ik vind het tof dat je met je stijl echt kunt laten zien wie je bent.” Een favoriet model uit de nieuwste selectie heeft Anouk ook: “De Catalina in multicolor versie; het chunky model met de kleurtjes. Die zou ik net als op de foto dragen met een gaaf pak of met een leren broek en een leuke trui.”

Samenwerking met Cruyff

De link tussen Anouk en Cruyff is geen toevallige; Anouk Hoogendijk is als ambassadeur al betrokken bij de Cruyff foundation. De basis voor de match werd al lang geleden gelegd, toen ze nog actief was als voetbalster. Anouk Hoogendijk: “Mijn eerste voetbalschoenen waren van Cruyff en ik heb met nummer 14 gespeeld voor Oranje tijdens het WK Voetbal. Maar bovenal ben ik vooral groot fan van Johan Cruyff en dat wat hij heeft achtergelaten, als voetballer en als mens.”

Als het gezicht van Cruyff is Anouk Hoogendijk met haar persoonlijke favorieten uit de selectie (SS22) op de foto gegaan/ De samenwerking bevalt zo goed dat zij voor de komende selectie, in het najaar (FW22), haar eigen sneakers én een boot op de markt zal brengen met Cruyff (de eerste laars in de selectie van het merk).

www.cruyff.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.