Anouk Hoogendijk gezicht van sport & lifestylemerk Cruyff

Voormalig voetbalster en tv-personality Anouk Hoogendijk wordt het gezicht van sport & lifestylemerk Cruyff. Ze is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de collectie én brengt dit najaar haar eigen ontwerp uit van boots en sneakers. De collecties zijn exclusief verkrijgbaar bij de Cruyff flagship stores, via Cruyff.com en geselecteerde retailers, zoals Nelson en Omoda.

Anouk Hoogendijk: “Ik heb een grote liefde voor fashion en sneakers, altijd al gehad. Dat ik die interesse nu kan combineren met mijn andere grote liefde, sport, is te gek.”

De lijn die nu uitkomt bestaat uit een mix van high- & low-tops met chunky soles. Een mix van stoer, sportief en classy, precies zoals Anouk het zelf graag ziet. “Ik hou heel erg van de combi: vrouwelijk en stoer. Dus een jurkje met boots. Of een mooi pak met sneakers. Ik vind het tof dat je met je stijl echt kunt laten zien wie je bent.” Een favoriet model uit de nieuwste selectie heeft Anouk ook: “De Catalina in multicolor versie; het chunky model met de kleurtjes. Die zou ik net als op de foto dragen met een gaaf pak of met een leren broek en een leuke trui.”

Samenwerking met Cruyff

De link tussen Anouk en Cruyff is geen toevallige; Anouk Hoogendijk is als ambassadeur al betrokken bij de Cruyff foundation. De basis voor de match werd al lang geleden gelegd, toen ze nog actief was als voetbalster. Anouk Hoogendijk: “Mijn eerste voetbalschoenen waren van Cruyff en ik heb met nummer 14 gespeeld voor Oranje tijdens het WK Voetbal. Maar bovenal ben ik vooral groot fan van Johan Cruyff en dat wat hij heeft achtergelaten, als voetballer en als mens.”

Als het gezicht van Cruyff is Anouk Hoogendijk met haar persoonlijke favorieten uit de selectie (SS22) op de foto gegaan/ De samenwerking bevalt zo goed dat zij voor de komende selectie, in het najaar (FW22), haar eigen sneakers én een boot op de markt zal brengen met Cruyff (de eerste laars in de selectie van het merk).

www.cruyff.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.