Albert Heijn en TBWA\Neboko winnen de Ster Gouden Loeki

Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar van Albert Heijn en TBWA\Neboko heeft de Ster Gouden Loeki gewonnen. De winnaars ontvingen de prijs in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1 uit handen van schaatsster Irene Schouten. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Staatsloterij en Plus.

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn de reclameprijs mee naar huis neemt. Eerder won de supermarktketen met de commercials Appie Christmas in 2017 en Meneer Van Dalen neemt afscheid in 2015. Dit jaar ging Harry de Hamster er met de prijs vandoor.



In de commercial bereidt de supermarktfamilie zich voor op de feestdagen als hamster Harry aan de overkant van de straat een andere hamster ziet. Niet veel later is Harry spoorloos en blijkt hij op zoek te zijn gegaan naar zijn soortgenoot. Vlak voor zijn familie hem vindt en weer alleen mee naar huis neemt, vindt er een liefdevolle ontmoeting plaats tussen de twee diertjes.

Albert Heijn was dit jaar met twee commercials kanshebber voor de Ster Gouden Loeki. Ook de reclame Volop Pasen, vol verrassingen bij Albert Heijn was als onderdeel van de top 10 tot op het laatst in de race voor de publieksprijs. Deze commercial eindigde uiteindelijk op de zesde plaats.

Zilveren en Bronzen Loeki’s

De tweede prijs werd verzilverd door Staatsloterij en TBWA\Neboko met hun commercial Fritsie. In deze tv-commercial gaat het baasje van koekoeksklok Fritsie op zoek naar iemand die de klok kan maken. Pas als Fritsie in een koffietentje een andere koekoeksklokvogel ontmoet, fleurt hij weer helemaal op.

De Ster Bronzen Loeki ging naar Plus en Wunderman Thompson met hun kerstcommercial Goed eten is samen eten, waarin hoofdrolspeelster juf Mari, het toonbeeld van behulpzaamheid, uiteindelijk aan tafel belandt bij een van haar leerlingen om daar samen van een diner te genieten. 

Stemmen

Het Nederlandse publiek kon van 1 tot en met 20 februari 2022 stemmen op hun favoriete reclames. In totaal werden 63.475 stemmen uitgebracht.

De top 10:

  1. Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar van Albert Heijn en TBWA\Neboko
  2. Fritsie van Staatsloterij en TBWA\Neboko
  3. Goed eten is samen eten van Plus supermarkt en Wunderman Thompson
  4. Snollebollekes Juichcape van Jumbo en Alfred International
  5. De wereld van Leah van KNGF Geleidehonden en Selmore Creative Agency
  6. Volop pasen, vol verrassingen' van Albert Heijn en TBWA\Neboko
  7. Teststraat van OHRA en Joe Public
  8. Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement van Het Vergeten Kind en WWAV
  9. Alle producten voor jou en je gezin van Kruidvat en DDB Unlimited/Eigen Fabrikaat
  10. 'Er lekker tegenaan' van Jumbo en Alfred International


www.ster.nl
www.stergoudenloeki.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.