Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking uit

Ad Alliance – dat onderdeel is van RTL Nederland – en podcastuitgever Dag en Nacht Media, zullen ook in 2023 blijven samenwerken. In mei 2019 startte het toenmalige Adfactor een samenwerking met Dag en Nacht Media. Adfactor was sinds 2017 onderdeel van RTL Nederland en is per 1 januari 2020 opgegaan in Ad Alliance.

De verlengde samenwerking betekent dat Ad Alliance dit jaar ook exclusief sponsoring binnen bestaande podcasts bij mediabureaus kan aanbieden. Ad Alliance biedt ook een aanbod van influencers via social media, waar de markers van podcasts (die soms verworden tot bekende Nederlanders) in worden meegenomen.

Eind maart 2022 is Dag en Nacht Media overgenomen door het Deense Podimo.  Dag en Nacht Media biedt een eigen (advertentie)netwerk met meer dan 60 podcasts en 20 miljoen impressies per maand waarop Ad Alliance exclusief de verkoop van pre-, mid- en postrolls deed bij mediabureaus.

Het gaat om onder meer De Stijn, Tobi en Jeppe Show, de podcasts van Voetbal International en Echt Gebeurd. Recent hebben ook de populaire podcasts Vrouwmibo en Borrelpraat zich aan het netwerk verbonden. Bekende adverteerders die onlangs adverteerden in het netwerk zijn onder andere Nespresso, Thuisbezorgd.nl en McDonalds.

Snelgroeiend domein

Flip Kylian Adams, Strategy & Partnerships Manager van Dag en Nacht Media "Uit onderzoek blijkt dat 40 procent van de mediaconsumptie van 25- tot 54-jarigen wordt besteed aan audio, terwijl slechts 4 procent van de advertentiebudgetten daar terechtkomen. Om dat gat te dichten bieden we samen met Ad Alliance een makkelijke, schaalbare en effectieve manier om de kansen die podcasts bieden optimaal te benutten. We zijn blij dat we onze succesvolle samenwerking nu verder uitbouwen." 

Jasper Oelers, Group Lead Digital Native bij Ad Alliance: "Vanuit Ad Alliance vinden wij het belangrijk om een sterke crossmediale en moderne propositie aan te kunnen bieden. Podcast advertising is een snelgroeiend domein, waarin de komende jaren veel ontwikkelingen worden verwacht. Ook zien we kansen om de makers van podcasts een actieve rol te geven in social mediacampagnes. Dag en Nacht Media is daarin de perfecte partner, waar wij al vele jaren succesvol mee samenwerken."

www.adalliance.nl

www.rtlnederland.nl

www.dagennacht.nl

www.podimo.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.