ACE introduceert marketing-data-platform Eyk

Na ruim een jaar van productontwikkeling en onderzoek onder de vleugels van ACE, gaat marketing-data-platform Eyk op eigen benen verder.

Eyk optimaliseert data reporting voor bedrijven, door cross-channel analyses te versimpelen. Het SaaS-product is momenteel in bèta-fase en zal in april officieel live gaan. De eerste merken en agencies maken inmiddels al gebruik van de bèta-versie van het SaaS-product. 

Effectieve marketing

Bij het maken van gecombineerde data-analyses (uit bronnen als Facebook/Google ads, Shopify en Mailchimp) worden vaak cruciale stappen gemist, waardoor de analyse foutgevoelig is en marketeers waardevolle inzichten missen. Dit is ontzettend zonde, want cross-channel data-analyses zijn van grote waarde voor effectieve marketing.

Dit is waar Eyk het verschil maakt. De start-up is op een missie om digitale marketing naar een hoger niveau te tillen, door data op nieuwe manieren te verzamelen, op te slaan en toe te passen. Zo is Eyk voorloper in de ontwikkeling van een nieuwe categorie data-oplossingen waarin no-code data transformatie en data ownership centraal staan.

Cross-channel analyses versimpelen

Alain Odijk, oprichter van Eyk: "Vanuit mijn ervaring in data-analytics, zag ik bij gebruik van data tools als Fivetran en Supermetrics een aantal limitaties. Marketeers moeten verschillende tools gebruiken om hun doel te bereiken, wat tijdrovend en foutgevoelig is. Dit heeft me ertoe gezet om een platform te ontwikkelen, dat alle stappen richting cross-channel data-analyse integreert. Geen versnipperde analyses meer, geen handmatige invoer én alles op één plek in een eigen cloudomgeving naar keuze."

Eyk heeft met haar groeiende team een eigen onderkomen in het Groothandelsgebouw in Rotterdam ingenomen. ACE blijft betrokken bij de ontwikkeling van Eyk als adviesorgaan en als gebruiker van het platform.

Innovatieve oplossing binnen moderne marketing

Rogier Ijzermans, CEO van ACE: "Vanuit de ondernemende geest binnen ACE is Eyk ontstaan. Ben er trots op dat ze nu op eigen benen verdergaan. Eyk is een innovatieve oplossing binnen moderne marketing. De data-tool maakt het de marketeer technisch eenvoudig en biedt meer sturing op performance."

Het ACE-netwerk streeft continu naar technologische innovatie, zo ontstond eerder vanuit ACE agency Label A Bynder, uitgeroepen tot nummer 1 in digital asset management-oplossingen.

www.thisisace.nl

www.eykdata.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.