Zeeman verkoopt exclusieve sneakers via online raffle en pop-upwinkels

Zeeman verkoopt exclusieve sneakers via online raffle en pop-upwinkels

27-05-2019 08:52:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1150 | Tags:

Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Om daar achter te komen is Zeeman twee soorten sneakers gaan maken. Een extreme sneaker, gemaakt zoals dure merken het doen, en een eenvoudige sneaker, gemaakt op de Zeeman-manier. Het zijn allebei goede sneakers, maar met een groot verschil in prijs.

Hybrid Z

Voor de extreme Hybrid Z-sneaker hebben ze de aanpak overgenomen van de dure merken uit de fashion- en sneakerindustrie. Zeeman maakte een opvallend ontwerp en door de sneaker in een beperkte oplage van 500 stuks op de markt te brengen, houden ze de Hybrid Z exclusief. Met een uitgebreide marketingcampagne en social media creëren ze een hype. Zo hebben ze diverse influencers gevraagd om aan de campagne mee te werken.

De sneaker wordt online verkocht via een zogenaamde raffle en zal tijdelijk verkrijgbaar zijn in pop-upwinkels in Nederland en België (Hobbemastraat 3, Amsterdam en Kloosterstraat 60, Antwerpen). De Hybrid Z-sneaker is er in maat 37 tot en met 45 en kost 200 euro.

Basic Z

Voor de Basic Z heeft Zeeman een eigen werkwijze gevolgd. Die gaat uit van een eenvoudig ontwerp met goede materialen als basis. Deze sneaker hebben ze in grote aantallen (20.000 stuks) laten maken. Vervoer ging, ruim gepland en voor de laagst mogelijke kosten, over zee. Zonder dure reclame, alleen een duidelijke productfoto. Op die manier is het gelukt om een basic sneaker te maken voor de laagst mogelijke prijs. De Basic Z is er in maat 37 tot en met 45 en is te koop voor 12,99 euro in 600 Zeemanwinkels en in de webshop.

Online raffle + pop-upwinkels

Er zijn twee manieren om de Hybrid Z te bemachtigen: schrijf je in vóór 29 mei 2019 12:00 uur voor de raffle op www.hybriddrop.com. Lukt dat niet, dan kun je altijd nog naar de speciale pop-upwinkel in Amsterdam of Antwerpen op 31 mei en op 1 en 2 juni 2019. De winst die Zeeman met de Hybrid Z maakt, gaat naar het goede doel Save Our Sisters in India.

Voor de campagne zijn de hashtags #basicz #hybridz #hybriddrop #zeemansneaker in het leven geroepen en de website zeemansneaker.com.

www.zeeman.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.