Weber Shandwick zet AI in voor dataverzameling

Weber Shandwick zet AI in voor dataverzameling

24-01-2020 10:47:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1351 | Tags:

Weber Shandwick lanceert een Global Intelligence-divisie om klanten van dienst te kunnen zijn met data-driven oplossingen. De divisie bestaat uit meer dan 100 datawetenschappers, -analisten en -engineers wereldwijd en maakt gebruik van data en analyse om strategieën te vormen voor een breed scala aan businessuitdagingen, zoals mogelijkheden voor storytelling gebaseerd op insights en earned media. 
 
Hafida Abahai, CEO van Weber Shandwick Nederland: “Om nog beter in te kunnen spelen op de groeiende behoefte van onze klanten naar data en insights aan de basis van communicatieoplossingen, kunnen wij ook vanuit een relatief kleine markt - Nederland - voor onze lokale klanten het Global Intelligence team aanhaken. Dit levert ongekende kansen voor de ontwikkeling van communicatiestrategieën en concepten waarmee we klanten kunnen helpen hun brand awareness en reputatie te versterken, aanvullend op onze eigen lokale kennis en inzichten.”

A-Hub

Binnen de nieuwe divisie neemt A-Hub een centrale plek in. Dit is een op maat ontworpen AI-platform dat miljarden datapunten uit duizenden databronnen kan ontleden en sorteren, waardoor Weber Shandwick’s analisten efficiënt modellen op maat kunnen ontwerpen die insights genereren en tastbare uitkomsten voorspellen. A-Hub slaat earned en social media uit diverse databronnen op in een unieke databank en combineert die met de eigen klant- en paidmediagegevens. Hierdoor kan Weber Shandwick concepten en oplossingen ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen van de klant, zoals het opbouwen van reputatie, het verhogen van de merkaffiniteit en het versterken van de businesscase. 
 
A-Hub is volledig in-house ontwikkeld door het Global Intelligence-team, waarbij technische expertise uit verschillende sectoren is samengebracht. Het team bestaat onder andere uit voormalig natuurkundigen, hedgefonds-analisten en wetenschappers. 
 
Chris Perry, Chief Innovation Officer van Weber Shandwick: “Dankzij de getalenteerde mensen binnen onze afdeling Global Intelligence en de rekenkracht van A-Hub loopt Weber Shandwick voorop met diepgaande inzichten en voorspellende modellen rondom social en earned media. Die intelligence heeft al een grote impact op klanten, die steeds meer gebruikmaken van data en analyses als basis voor hun marketing- en communicatieactiviteiten.”   

Privacy

A-Hub gebruikt kunstmatige intelligentie om data uit praktisch elke bron te verwerken, waaronder print en online media, social media, tv en radio, zoekopdrachten en bekeken resultaten, e-mail en streamingplatforms. Het Global Intelligence-team is gespecialiseerd in diensten als reputatie-benchmarking, merkpositionering, journey mapping, doelgroepsegmentatie en influencer-identificatie. Zowel het team als de technologie voldoen uiteraard aan de hoogste privacystandaarden. Hiervoor wordt samengewerkt met experts op het gebied van wet- en regelgeving om zeker te stellen dat de data achter de analyses van het bedrijf objectief zijn, ethisch worden verkregen en in overeenstemming zijn met de complexe privacyregelgeving.
 
Brian Buchwald, hoofd Global Intelligence bij Weber Shandwick: “In plaats van alleen metingen te doen aan het einde van een campagne, ontwikkelen we effectieve programma's met impact die van meet af aan zijn gebaseerd op insights. Dit geeft onze klanten in de praktijk een voordeel bij het vergroten van hun marktaandeel, de impact van hun reputatie of hun winstgevendheid.”

www.webershandwick.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.