Wayne Parker Kent ontwikkelt positionering en campagne voor Ierlands grootste uitgever

Wayne Parker Kent ontwikkelt positionering en campagne voor Ierlands grootste uitgever

17-05-2021 14:44:00 | Door: Pie Kamau | hits: 566 | Tags:

Vanaf heden gaat Ierlands grootste uitgever Independent News and Media (INM) verder als Mediahuis. Deze rebranding gaat gepaard met een nieuwe positionering en campagne, waarin de tagline ‘Moving Ideas Forward’ de hoofdrol speelt. Creatief content bureau Wayne Parker Kent bedacht de herpositionering en verzorgde de complete creatie en productie van de campagne.  

Twee jaar na de overname door Mediahuis wordt met de rebrand een nieuw hoofdstuk ingeluid voor de Ierse uitgever. Het perfecte moment dus voor een nieuwe positionering richting de advertentiemarkt. De Ierse uitgever wilde laten zien dat het een rijke historie combineert met een moderne, frisse aanpak. Wayne Parker Kent wist deze unieke positie in de markt te vangen in de tagline ‘Moving Ideas Forward’. Het bureau ontwikkelde direct een campagne om deze belofte, samen met de rebranding, te introduceren op de Ierse b2b-markt.  

Marc Vangeel, CEO van Mediahuis in Ierland: “INM is een kleine twee jaar onderdeel van Mediahuis en onderging in deze periode een aanzienlijke digitale transformatie. Ook voor de advertentiemarkt ontwikkelden wij nieuwe producten en services. Wij onderscheiden ons nu met een groot aanbod aan innovatieve advertentieoplossingen, maar ook met een portfolio vol household medianamen. De Irish Independent bestaat al 100 jaar en de Belfast Telegraph al 150 jaar. Deze rebranding is een goed moment om onze b2b positionering nieuw leven in te blazen. Zowel onze moderne aanpak als onze rijke historie willen we koesteren en uitdragen. Wayne Parker Kent heeft dit perfect vertaald naar een nieuwe merkbelofte en een visueel aantrekkelijke campagne.” 

Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent is trots op het resultaat: “Bij deze rebranding kwamen veel van onze expertises en ervaringen samen. We hebben veel ervaring met b2b-campagnes en in Nederland waren wij verantwoordelijk voor de rebranding van Telegraaf Media Groep naar Mediahuis. Deze opdracht in Ierland was de perfecte klus om te laten zien wat wij in huis hebben. Mijn complimenten aan het team, want de briefing is perfect vertaald naar een sterke merkbelofte en een campagne waar we trots op mogen zijn.”  

In Ierland is de campagne voor de rebranding deze week live gegaan. Een belangrijke rol is weggelegd voor de officiële launch video. Naast deze video ontwikkelde Wayne Parker Kent ook de complete website, inclusief alle content, waaronder case movies rondom partnerships met o.a. Sky en Laya Health Care. 

www.mediahuis.nl
www.mediahuis.ie
www.wayneparkerkent.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.