Wayne Parker Kent ontwikkelt community platform voor Henkel Laundry & Homecare

Wayne Parker Kent ontwikkelt community platform voor Henkel Laundry & Homecare

26-05-2021 16:54:00 | Door: David de Jong | hits: 1975 | Tags:

Henkel Laundry & Homecare, moederbedrijf van huishoudmerken als Persil, Silan en Dixan, heeft zijn community, service en contentplatform Ask Team Clean internationaal uitgerold. Het merk, ontwikkeld door Wayne Parker Kent, geeft de consument tips en adviezen op het gebied van wassen, schoonmaken en persoonlijke verzorging. Na de  introductie in Duitsland en de Verenigde Staten in 2020, is het platform in 2021 ook gelanceerd in Australië, Polen en Oostenrijk. Wayne Parker Kent verzorgt de strategie, het concept, brand development, contentcreatie en design van het platform.

Henkel wil met het platform consumenten beter bedienen door een directe verbinding aan te gaan. Om die directe relatie op te bouwen, helpt het Ask Team Clean-platform consumenten met tips & tricks voor in en rondom het huis. Het content en community platform heeft aanvullende services en benefits voor leden. Het uiteindelijke doel daarvan is om consumenten op elk moment in de klantreis meer toegevoegde waarde kan bieden.  

Clyde Araujo, Head of Global eCRM Henkel: “Als klassieke FMCG-fabrikant hebben wij van oudsher geen directe relatie met ons publiek. Om in deze tijd succesvol te zijn, is die directe verbinding echter onmisbaar. Daarom hebben wij Wayne Parker Ken de opdracht gegeven dit innovatieve project te ontwikkelen. De content baseren we op daadwerkelijk zoekgedrag van onze doelgroep. Dat, samen met de sterke merkidentiteit, zorgde ervoor dat we alle belangrijke doelstellingen in het eerste jaar hebben overtroffen. Ons volgende doel: dit succesvolle community platform voor zoveel mogelijk landen beschikbaar maken. Ook willen we retailers en ander consumentenmerken uitnodigen om op dit platform te participeren.”

Daan Zoetmulder, Managing Director Wayne Parker Kent: “Henkel vroeg ons een loyaliteitsplatform te bouwen om hun digitale transformatie te versnellen. We hebben een totaal nieuw merkconcept inclusief merkidentiteit in de markt gezet, via welke Henkel kan communiceren met haar eindgebruikers. De strategie op het gebied van SEO, content en digitale services levert Henkel een directe klantrelatie op. Komende jaren helpen wij met het strategisch en creatief begeleiden van Henkel bij het uitrollen van dit platform in nieuwe landen. 

www.frag-team-clean.de
www.askteamclean.com
www.wayneparkerkent.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.