Vandejong Creative Agency met nieuwe campagneconcept Universiteit van Amsterdam

Vandejong Creative Agency met nieuwe campagneconcept Universiteit van Amsterdam

07-02-2019 10:28:00 | Door: David de Jong | hits: 743 | Tags:

Na een aanbesteding heeft de Universiteit van Amsterdam  Vandejong Creative Agency gekozen voor de ontwikkeling van het nieuwe corporate campagneconcept. De campagne, die erop gericht is nieuwe bachelor- en masterstudenten te informeren en warm te maken voor de universiteit, is afgelopen week gelanceerd. Vandejong maakte van de campagne een origineel en inspirerend drieluik, waarin de focus ligt op de mensen die de universiteit maken tot wat hij is.

De kracht van de UvA

De UvA wil de universiteit zijn voor eigenzinnige en kritische individuen, mensen die zich niet in een hokje laten stoppen. Vandejong constateerde dat het unieke kracht van de UvA te viden is bij de verschillende originele denkers en creatieve geesten. In de optiek Vandejong zijn er geen gewiekste slogans nodig, omdat de UvA in haar optiek met beide benen in de maatschappij staat. De campagne vertelt de verhalen van de mensen die de UvA maken.

Drie formats: meet, ask en discover

De campagne komt tot leven in een concept met 3 verschillende formats: meet , ask en discover . In meet worden studenten en medewerkers van de UvA geïntroduceerd. Hun unieke persoonlijkheden zijn vastgelegd in de prachtige portretten van Robin de Puy in interviews vertellen zij over zichzelf en over hun studie of vakgebied. Ask is een videoformat, waarin vragen die spelen rondom de UvA, rondom studeren of rondom specifieke studies
door UvA'ers worden beantwoord. In discover is er ruimte om vakspecifieke vragen uitgebreider te behandelen. In video's van ongeveer tien minuten gaan docenten of onderzoekers in op een probleem uit hun vakgebied.

365 dagen campagne

Nieuw aan het campagneconcept dat Vandejong ontwikkelde, is het principe van 365 dagen campagne voeren. Waar de promotie voor de universiteit voorheen vooral tot uiting kwamen rondom evenementen als de masterweek of de minormarkt, loopt de campagne nu het hele jaar door. We werken niet meer met korte pieken, maar herinneren mensen elke dag aan het bestaan van de UvA. Een keuze voor een studie gaat immers niet over een nacht ijs. Die keuze kost tijd en heeft verdieping nodig. De UvA biedt die verdieping elke dag, wanneer je maar wil.

www.uva.nl
www.vandejong.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.