Marketing Report
Van Gogh Museum lanceert merkcampagne

Van Gogh Museum lanceert merkcampagne

Het Van Gogh Museum komt met een merkcampagne waarin de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt vormen. Aan de lancering van de  merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan. De huidige missie en kernwaarden passen bij het karakter van het museum: een inclusief museum dat mensen wil inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Deze merkpositionering, waarin de mens centraal staat, bood het vertrekpunt voor de campagne Zie Van Gogh.
  
Yvonne Nassar, Senior Manager Marketing & Communicatie van het Van Gogh Museum en Corinne Jongh, Brand Manager bij het Van Gogh Museum, startten in samenwerking met strategisch bureau Café Society en cultural creative agency New Amsterdam de ontwikkeling van de merkcampagne. Zij werden na een intensief pitchtraject als partner geselecteerd vanwege de combinatie van hun sterke strategische- en creatieve denkkracht.

Yvonne Nassar: “Samen met Café Society en New Amsterdam werken we aan het bieden van een persoonlijk en eigentijds perspectief op Van Goghs werk en leven. We willen hiermee verbinden en verrassen. Onze samenwerking is inspirerend, we spreken elkaars taal. Door de mens in ons museum een centrale rol te geven, hopen we onze bezoekers te raken.”



Bas Velthuis van Café Society: ‘Het is te gek dat we aan de slag mogen gaan met de nalatenschap van Vincent van Gogh en zijn werk van toen naar het nu te halen om zo een nieuwe doelgroep aan te spreken.’ 

www.vangoghmuseum.nl
www.cafesociety.nl
www.newadam.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief