Marketing Report
[Value Zipper] Bijzondere campagnes uitgelicht

[Value Zipper] Bijzondere campagnes uitgelicht

Value Zipper laat mediabureaus aan het woord over interessante eigen ontwikkelde campagnes of bijzondere campagnes vanuit de markt.

Daan van Kuijeren is Chief Strategy Officer bij de Publicis Groupe: “Ik had afgelopen jaar de eer om onderdeel van de AMMA-jury te zijn  voor de categorie beste inzet van een medium. Daarin kwam de case van Bungalows.nl & DPG voorbij, die heeft me echt positief verrast. Want hoewel het qua creatie misschien niet de beste content ooit is, stak hij op tactisch vlak ijzersterk in elkaar. Als strateeg wordt ik altijd enthousiast als ik slimme toepassingen van data zie op creatieve manieren. Bij deze campagne werd data vanuit DPG-abonnees gebruikt om de branded content in print te personaliseren op gezinssamenstelling en regio. Vervolgens werden alleen mensen met interesse in weekendjes weg binnen het abonneebestand van relevante DPG printtitels getarget. Zo combineer je dus de kracht van data & print tot een super effectieve campagne met genoeg schaal voor meetbare impact. En om het helemaal af te maken: de resultaten van de campagne werden heel strak gemeten. De CPA van deze contentsamenwerking was vele malen lager dan van een Google-campagne die parallel liep als benchmark. Deze inventieve programmatic-data-aanpak voor effectievere inzet van ATL media, is iets waar we binnen Publicis ook veel mee bezig zijn. En zo zie je dat branded content zelfs een zeer effectieve conversie-drijver kan zijn. Slim en knap gedaan dus door alle betrokken partijen!”

Niels Bruinsma is strategisch directeur bij Abovo Media: “Mijn beste campagne heeft helaas nooit doorgang gevonden. Voor Appelsientje had je vroeger een figuurtje, volgens mij heette ze Appelmans, het gezicht van het drankje. We hadden bedacht dat we haar (geheel naakt uiteraard) op een uitklapbare centrefold in de Playboy zouden plaatsen. Helaas gestrand in de creatieve fase …”

Milan van Vugt is Content en Partnership Manager bij Initiative: “Afgelopen herfst hebben we een knaller van een campagne gedraaid voor de politie, waar we met alle betrokken partijen echt trots op zijn. Om jongeren te betrekken bij agentenwerk en de opleiding tot agent hebben we een compleet nieuw online format opgetuigd op het YouTube-kanaal van Gierige Gasten. In Training Day ontdekten Gierige Gast Niels Oosthoek en guest hosts Bilal Wahib en Michelle Willemse of zij het in zich hadden om agent te worden. Niet alleen gingen (en gaan) de views door het dak, we zagen ook een enorme toename in organische zoekopdrachten naar Training Day en we hebben we een drukbezochte livestreamsessie voor vragen gehad. Er zijn zelfs agenten op straat over de serie aangesproken, dat is voor ons echt Cultural Velocity at it’s finest.

(Red: de campagne is inmiddels offline gehaald door de politie nadat acteur Bilal Wahib in opspraak kwam)

www.valuezipper.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief