Marketing Report
VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers

VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers

Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering. De campagne bestaat uit een contentplan gekoppeld aan een evenementenprogramma met internationale influencers. De Malibu Games brengt 32 influencers uit 9 verschillende landen samen en is ontworpen om wereldwijd jonge mensen te inspireren en betrekken bij de ambitie van Malibu.

Bij de 2018 Games resulteerde de content van de spelen in 5.4M-engagement, 155M video views en 2.1M-website bezoeken. De campagne speelt dit jaar in op veranderingen in kijkersgedrag en gewoontes van een jonge mensen. Een doelgroep die meer waarde hecht aan het everbinden met een merk middels ervaringen. Malibu en VIRTUE evolueren dit concept naar een serie, een live event en een (emotionele) rollercoaster.

De campagne start met een 3-daags Malibu Games event in de Dominicaanse Republiek en zal gedurende het hele seizoen lopen. Via een strategisch influencer platform, dat via de Malibu Games wordt versterkt, wil Malibu de bekendheid en het bereik vergroten.

Consumenten worden onderdeel van het Malbi Games kick-off-event via hun favoriete influencers, die gedurende het hele evenement content op social media zullen plaatsen. Daarnaast kan men ook de hashtags #MalibuGames en #BecauseSummer volgen voor nog meer content. Consumenten kunnen ook alle activiteiten van de Malibu Games 2019 volgen via de socials van de 32 influencers uit 9 landen (VS, VK, Spanje, Duitsland, Nederland, Korea, Argentinië, Canada, Dominicaanse Republiek). De influencers bestaan uit tv-persoonlijkheden, fitness-influencers, muzikanten en internetpersoonlijkheden zoals Natti Natasha ('s werelds best bekeken vrouwelijk YouTuber) maar ook Nederlandse influencers als Kay Gorgels, XX en XX.

Daarnaast zal verschillende content gedurende de hele zomerperiode gedeeld worden en kunnen toeschouwers meegenieten via de afleveringen van The Malibu Games op www.maliburumdrinks.com en de outtakes op Facebook, YouTube en Instagram te bekijken. 

Simone Quistgaard, Director of Business Development, VIRTUE Copenhagen: "We weten dat de aandacht van mensen steeds waardevoller wordt en dat het nog nooit zo makkleijk is geweest om marketinguitingen de ontwijken Merken moeten denken en handelen als entertainmentmerken, waarbij ze de aandacht van mensen verdienen in plaats van eisen. VIRTUE helpt merken door hen een output te geven die mensen waarderen. Dit zijn allemaal waarden waar Malibu in gelooft - met als resultaat deze campagne. We zijn trots op de langdurige samenwerking met Malibu en onze gezamenlijke missie om een waardevolle rol spelen in het leven van de consument."

Monica Höhle, Global Marketing Manager voor Malibu: "De digital-first benadering in combinatie met influencer-samenwerkingen is wat Malibu voor ogen had om jonge mensen te bereiken. In plaats van te focussen op alleen de drank die wij aanbieden, nemen we ons publiek mee op reis en beiden we ze een ervaringen waar Malibu een natuurlijke rol in speelt. De Malibu Games geeft ons de mogelijkheid om een drinkgelegenheid te claimen die zowel lokaal als wereldwijd relevant is. "

Virtue is verantwoordelijk voor de volledige campagne, die loopt van half april tot september 2019, bestaande uit een creatieve website, 6 online afleveringen, trailers en social assets.

www.maliburumdrinks.com
www.virtueworldwide.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.