Marketing Report
VICE Media Group koopt consultancy bureau PLTFRMR

VICE Media Group koopt consultancy bureau PLTFRMR

VICE Media Group heeft consultancy bureau PLTFRMR aangekocht. PLTFRMR zal fuseren met VIRTUE, het creatieve bureau van VICE Media Group.

Chris Garbutt zal Co-President VIRTUE en Chief Creative Officer van VICE Media Group worden en Colin Mitchell zal Co-President VIRTUE en Chief Innovation Officer van VICE Media Group worden. Beiden zijn  de oprichters van PLTFRMR.

Rob Newlan zal daarom de rol van vervullen van Global Chief Operation Officer en Head of Europe & AMEA, VIRTUE.

Nadja Bellan-White wordt Global Chief Marketing Officer van VICE Media Group; Rob Newlan, COO en Head of Europa en AMEA, VIRTUE en Krystle Watler blijft Managing Director, VIRTUE America.

Nadja Bellan-White, Global CMO van Vice Media Group: “Onze relatie met PLTFRMR, Chris Garbutt en Colin Mitchell is de afgelopen maanden enorm gegroeid. In de eerste instantie hebben wij hen aangenomen als consultants voor onze nieuwe merkstrategie en al snel merkten wij dat zij ontzettend goed bij ons pasten. Hun waardepropositie, ervaring, achtergrond in creativiteit en innovatie en hun Talent Cloud model hebben een ontzettende invloed gehad op onze internationale gemeenschap van makers, creatieven en samenwerkingspartners binnen ons platform. “

Nadja Bellan-White voegde zich in oktober 2020 bij VICE Media Group en heeft sindsdien gewerkt aan de internationale positionering van zowel VICE Media Group als leidende culturele mediamerk als de verschillende bedrijfstakken binnen de organisatie.

Nadja Bellan-White: “VICE Media Group is veel meer dan een mediabedrijf. Met onze diverse bedrijfstakken, vaardigheden, talent en internationale bereik is VMG een navigator op het gebied van cultuur en een community brand. Onderdeel van onze differentiatie in de markt is de mogelijkheid om in een wereldwijd netwerk invloed uit te kunnen oefenen op cultuur; met PLTFRM wordt dit creatieve netwerk nog verder uitgebreid.”

Rob Newlan, Global COO en Head of Europe & AMEA, VIRTUE: “De successen die VIRTUE de afgelopen jaren heeft geboekt zijn het resultaat van de tomeloze inzet van het team wereldwijd. Met als resultaat dat wij onderdeel zijn van een nieuw competitief bureaulandschap waardoor wij ook moeten groeien en ons netwerk zullen uitbreiden. Ik kijk er naar uit om samen te werken met Chris Garbutt en Colin Mitchell om deze groei een erkende creativiteit voort te zetten.”

Voordat hij PLTFRMR mede-oprichtte was Colin Garbutt Global Chief Creative Officer bij TBWA\\Worldwide.

Colin Mitchell werkte hiervoor als Senior Vice President, Global Marketing, McDonald’s waar hij alle marketingactiviteiten overzag en direct rapporteerde aan de CEO. Tevens leidde hij de CMO gemeenschap in de 110 markten waar McDonald’s opereert.

Chris Garbutt: “De afgelopen tijd heeft VICE Media Group zichzelf getransformeerd tot een volledig geïntegreerd mediabedrijf. Het portfolio bevat fantastische onderdelen zoals Pulse Films, Refinery29 en i-D Magazine. Het is erg interessant om manieren te vinden om al deze facetten voor merken in te zetten terwijl we constant het bureaumodel blijven vernieuwen en transformeren.”

Colin Mitchell: “CMO’s zoeken steeds directer productie en publicatie-huizen op. VIRTUE biedt merken een ingang in cultuur op een behapbare manier. Dit model is al ongelofelijk uniek en nu kunnen we nog meer nieuwe manieren vinden om het VMG netwerk met daarin Pulse Films, VICE Studios en onze Experiential teams in te zetten om het moderne bureaumodel opnieuw uit te vinden.”

Zowel Chris Garbutt als Mitchell zullen rapporteren aan Nancy Dubuc, Global CEO, VICE Media Group.

www.vice.com
www.virtueworldwide.com

www.pltfrmr.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief