Unless lanceert succesvoorspeller met ML-tool

Unless lanceert succesvoorspeller met ML-tool

14-12-2018 08:00:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 919 | Tags:

Unless, het platform voor personalisatie van websites, lanceert een toepassing waarmee op iedere website automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden. Met de Unless-technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een nog groter slagingspercentage als gevolg.

De korte aandachtsspanne van bezoekers op het web heeft grote gevolgen voor commerciële websites. Gemiddeld worden niet meer dan twee van de honderd bezoekers ook uiteindelijk klant.

Sander Nagtegaal, CEO van Unless: "Als je iedere bezoeker aanspreekt op een persoonlijke manier, verbetert de conversie enorm. Maar dan moet je wel goed weten wat voor type mens je bezoeker is. Met machine learning kunnen we dat nu heel goed voorspellen."

Meer omzet en minder retourzendingen

De dienst van Unless is eenvoudig aan iedere bestaande website te koppelen. Vervolgens kunnen doelstellingen worden bepaald die te maken hebben met het succes van de online business.

Sander Nagtegaal: "Als een e-commercewebsite schoenen verkoopt, telt ieder verkocht paar als een behaald doel. Daarnaast leg je op dezelfde manier risico’s vast, bijvoorbeeld dat iemand datzelfde paar schoenen weer terugstuurt. Door die gebeurtenissen vast te leggen, kunnen we op basis van patroonherkenning mensen in groepen indelen en zo meten welk type mensen het meest succesvol zijn, en welke het minst."

De algoritmes van Unless voorspellen zo de kans op succes van iedere nieuwe bezoeker. Die kans kan vervolgens verder worden vergroot door personalisatie van de website. Voor ieder van die doelgroepen kan namelijk de online gebruikerservaring een beetje worden aangepast via de simpele Unless-editor. Denk hierbij aan titels, teksten, plaatjes of buttons die beter passen bij de aard van de doelgroep. Unless zorgt er dan voor dat iedere bezoeker een unieke versie van de website ziet die speciaal voor hen is aangepast.

Een doelgroep met een potentieel hoge waarde wordt  op die manier verder gestimuleerd, terwijl andere doelgroepen juist minder aangemoedigd worden. Denk bijvoorbeeld aan bezoekers die stelselmatig producten terugsturen.

Sander Nagtegaal: "Meer verkopen is fijn, maar minder kosten maken door retourzendingen te voorkomen is nog veel belangrijker. Met name voor e-commercebedrijven kan dit het verschil zijn tussen succes of een voortijdig faillissement."       

Machine learning en kunstmatige intelligentie

Unless zet groot in op machine learning en kunstmatige intelligentie.

Sander Nagtegaal: "Zeer binnenkort weten we niet alleen of individuele bezoekers klant gaan worden, maar kunnen we ook voorspellen wat het beste werkt om ook daadwerkelijk de aandacht vast te houden van ieder individu. Ons doel is om websites menselijker te maken en we komen steeds dichterbij."

Over twee jaar wil Unless de gebruikerservaring automatisch afstemmen  op achtergrond, eigenschappen en zelfs stemming. 

Sander Nagtegaal: "Een langere aandachtsspanne en een beter begrip van informatie maakt websites dan veel effectiever. Zowel consumenten als bedrijven profiteren daar enorm van."

www.unless.com

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.