Marketing Report
Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig

Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig

Towel heeft een merkcampagne ontwikkeld voor Kia met de rapformatie De Jeugd van Tegenwoordig. Pepijn Lanen (Faberyayo), Oliviér Locadia (Willie Wartaal) en Fred Tratlehner (Vjeze Fur) spelen de hoofdrol in nieuwe online videoserie De Jeugd heeft de toekomst.

De heren zijn daarnaast te zien in een OOH-campagne langs de snelwegen A2 en A12 en in een dynamische social campagne. Kia biedt testrijders van de volledig elektrische Kia EV6 een audiotour aan, waarin de hoofdrolspelers geïnteresseerden op door de auto navigeren. Het creatieve concept, de video’s en audiotour zijn ontwikkeld door Towel. The Pool, onderdeel van Towel, voert de distributie uit.

Videoserie
In vier afleveringen van de videoserie De Jeugd heeft de toekomst trekken de rappers in de Kia EV6 het land in om ultieme innovaties te ontdekken. Zij gaan op bezoek bij zogeheten changemakers: voorlopers op het gebied van kunst, muziek, mode en koken, en leren over werkwijzen en producten die de wereld van morgen kenmerken.

Ze gaan langs bij Emile van der Staak, restauranthouder en chefkok van Restaurant De Nieuwe Winkel om het toetje van de toekomst te proeven, geproduceerd van producten uit een duurzaam voedselbos. Ze bezoeken muziekproducent en AI-onderzoeker Janne Spijkervet om met behulp van AI het De Jeugd-nummer van de toekomst te produceren. Modeontwerper Duran Lantink ontvangt de heren bij zijn expositie in het Hermitage, én ze reizen in de EV6 GT-Line af naar DRIFT voor een sessie met Lonneke Gordijn en Ralph Nauta, die internationaal furore maken met hun state-of-the-art lichtkunst.

Audiotour
Testrijders van de Kia EV6 kunnen bij iedere Kia-dealer in Nederland een door De Jeugd van Tegenwoordig ingesproken audiotour beluisteren. De leden van De Jeugd van Tegenwoordig belichten hierin de karakteristieken van Kia, zodat EV6-testrijders goed geïnformeerd én geïnspireerd op pad kunnen gaan.

Fenna Oosterkamp, contentspecialist bij Kia: “De samenwerking met de mannen van De Jeugd van Tegenwoordig past goed bij Kia. Sinds dit jaar is de nieuwe slogan namelijk Movement that inspires. We willen consumenten inspireren met niet alleen producten en diensten, maar ook hun ervaringen met het merk. De Kia EV6 is ons paradepaardje; een ijzersterk staaltje innovatie, kenmerkend als voortrekker op het gebied van elektrisch rijden. Onderweg maakt de kijker of luisteraar deel uit van de muziekgroep en leert deze ondertussen op bijzondere wijze de unieke karakteristieken van de Kia EV6 kennen.”  

Geert Doek, Managing Director Towel en co-founder The Pool: “Met de campagne willen we de innovators en early adopters bereiken, en bestaat in de kern uit een meerlaagse branded social campagne waarbij de kanalen van zowel Kia als van De Jeugd van Tegenwoordig worden ingezet. Daarnaast wordt er display en OOH ingezet. Voor de distributie van de videocontent maken we weer gebruik van het touch-tell-sell model, door de videocampagne op basis van dynamische content creatie in te steken. Kijkers worden in eerste instantie geïnspireerd met de video-serie, vervolgens maken ze kennis met content op USP-niveau en tot slot wordt er op conversie in de vorm van onder meer dealer-bezoeken gestuurd. De speciale audiotour voor in de Kia EV6 maakt de campagne helemaal compleet.”

Credits:

Klant: Kia | Verantwoordelijk bij klant: Maaike Aarts, Fenna Oosterkamp | Bureau’s: Towel, The Pool, Havas Media | Client Director: Gérard Raaijmakers | Executive Producer: Geert Doek | Head of Production: Stephanie Broertjes | Senior Producer: Bram van Vugt | Creative Director: Jan-Paul van der Velden | Creatives: Melle Bloemer, Sebas van Marion, Stijn van Vliet | GFX: Teun Buursema, Koen Hesselink, Mario Signorini | Director: Stephan Miras | Creative Strategy: Suzanne Zonneveld | Media agency: The Pool, Havas Media | Verantwoordelijke The Pool: Angelo Croes, David Hoogendam 

www.towel.media
www.kia.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief