The Online Company: Amazon vereist specifieke marketingkennis

The Online Company: Amazon vereist specifieke marketingkennis

12-03-2020 19:27:40 | Door: David de Jong | hits: 4940 | Tags:

Het digitale marketingbureau The Online Company (onderdeel van Candid Group) wil bedrijven specifiek gaan begeleiden bij het handelsplatform Amazon.

Volgens The Online Company biedt Amazon Nederlandse webshops en retailers juist een kans om online hun omzet fors te verhogen.

Volgens het marketingbureau betekent onvoorbereid op Amazon gaan handelen, dat er een risico bestaat onderaan de ranglijsten te belanden, niets te verkopen of zelfs geblokkeerd te worden.
 
The Online Company zegt experts en specialisten in huis te hebben die al eerder bedrijven begeleiden bij Bol.com en Marktplaats en inmiddels ook de nodige internationale ervaring te hebben met Amazon.

Oscar Levi, Head of e-Commerce van The Online Company: "Wij helpen merken en organisaties begrijpen wat het betekent om te verkopen op marktplaatsen als Amazon."

Na de Chinese platforms Taobao en Tmall is Amazon de derde grootste online retailer op aarde met een jaaromzet van 280 miljard dollar. In Duitsland heeft Amazon een marktaandeel van 50 procent en kopen 8 van de 10 mensen producten op het platform.

Verkopers kunnen als ze aan de eisen en regels van Amazon voldoen, goede omzetten behalen. Amazon werkt iets anders dan andere webwinkels. Waar andere webwinkels de marketing, orders, klantenservice, levering en reviews regelen, moeten verkopers dat bij Amazon zelf doen. Daarnaast is het doel van Amazon 100 procent klanttevredenheid, snelle leveringseisen en een goede klantenservice. Wie daar niet aan voldoende aan voldoet is niet meer welkom bij Amazon.

Wie niet de zogeheten Buy Box wint - de door Amazon aanbevolen beste aanbieder qua prijs, levertijd en service voor de klant - of niet op de eerste pagina met zoekresultaten belandt, verkoopt weinig tot niets. Daar gaat namelijk 90 procent van de sales naartoe.
 
Oscar Levi: "Amazon geeft je twee weken de tijd en zet je in die periode bovenaan. Dan wordt gekeken of je in staat bent veel te verkopen, orders op tijd te leveren, vragen van klanten binnen twee uur te beantwoorden en of je je  voorraad wel op orde hebt. Als je niet aan die kwaliteitseisen kunt voldoen lig je eruit, zak je in de ranglijsten en verkoop je niets."

Wie een foutje maakt in zijn aanmelding moet soms twee maanden wachten voor hij zich opnieuw kan aanmelden. Bedrijven die pre-orders verkopen maar vanwege een foutje bij de fabrikant niet kunnen leveren, worden zelfs geblokkeerd.  
 
The Online Company helpt zowel beginnende als ervaren verkopers om dit soort fouten te vermijden. Het bureau zorgt voor een koppeling tussen het eigen ordersysteem met Amazon en zorgt dat producten via een goede winkelpagina, SEO, reviewmanagement en marketingcampagnes op Amazon hoog scoren in de ranglijsten en de Buy Box.

www.amazon.nl
www.candidgroup.nl

www.theonlinecompany.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.