Marketing Report
Talpa Network: Campagne FF lekker op VakantieVeilingen

Talpa Network: Campagne FF lekker op VakantieVeilingen

Het Bureau van Talpa Network heeft de campagne FF lekker op VakantieVeilingen gelanceerd. Het veilingplatform biedt sinds 2016 naast veilingen in het vrijetijdssegment ook een assortiment fysieke producten aan. De bedoeling is om VakantieVeilingen met de campagne breder op de kaart te zetten.

VakantieVeilingen is in 10 jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen e-commerceplatform. Om de groei verder voort te zetten is er, midden in de coronacrisis, geïnvesteerd in een nieuwe huisstijl, verschillende tv-spots en werd de campagne FF lekker op VakantieVeilingen geïntroduceerd. Hiermee maakt de veilingsite van hun naam een synoniem voor FF lekker ertussenuit met een dubbele betekenis, want de voorpret begint al tijdens het meebieden op het platform. De resultaten zijn erg goed; het gemiddeld aantal registraties per week steeg met 15 procent en het gemiddelde aantal sessies met 7 procent. Daarom zet het e-commercemerk nu vol in op het volgende hoofdstuk van FF lekker op VakantieVeilingen.

De vervolgcampagne is op dit moment live in Nederland en België en focust op producten in plaats van uitjes. Dit omdat de leisure-markt door de pandemie grotendeels is weggevallen. De campagne legt ook meer de nadruk op het plezier en de spanning van het biedproces. In de spot, ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network, is een vader te zien die met veel moeite een hoogslaper heeft gebouwd voor zijn dochtertje. Als deze constructie vervolgens voor haar ogen instort, is de teleurstelling bij allebei voelbaar en geeft de dochter de tip om FF lekker op VakantieVeilingen te gaan. Zij pakt een iPad erbij om te bieden op nieuw (kinder)gereedschap. Uiteindelijk komt de vader toch als winnaar uit de bus.  

Annette Schellekens, Brand Manager VakantieVeilingen: “VakantieVeilingen heeft als doel om online winkelen leuker te maken. Dit doen we door de klant zelf de prijs te laten bepalen, het biedproces spannend te maken én onze consumenten tot winnaars te bekronen. Deze elementen komen allemaal terug in de nieuwe campagne.”

Wouter van der Pauw, Creatief Directeur bij Het Bureau van Talpa Network: “Consistentie is belangrijk om goed in de hoofden van de consument te blijven hangen als merk. Toch zie je vaak dat de marketingafdeling haar eigen campagne alweer zat is als de consument hem net omarmt. Met het volgende hoofdstuk van FF lekker op VakantieVeilingen zetten we een consistente stap vooruit.”



Credits:

Bureau: het Bureau van Talpa Network | Concept Creatie: Stefan Da Costa Gomez & Auke van Rossum | Creatief directeur: Wouter van der Pauw | Projectmanagement: Olga Drukker en Lydia van Zantwijk | Producer: Jenny Bakker | Client VakantieVeilingen:Annette Schellekens, Brand Manager VakantieVeilingen | Nora Leonard, Brand Manager Emesa België |  Crew | Productiehuis: Holy Fools |Regie: Colin Huijser | Producer: Annelies van Schaik | DoP: Ruzbeh Babol | Licht: Bart van Tunen | Geluid: Roberto van Eijden | Art dep: Tessa Beijer | Styling: Nicole de Werk | Visagie: Scarlett Kraidy | Casting: Post Castelijn | Edit: Taco Arts | Online: Efraim Gons | Audio nabewerking: Hielke Praagman | Soundlogo: Joos van Leeuwen

www.vakantieveilingen.nl
www.talpanetwork.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief