TBWA\NEBOKO ontwikkelt 5G-campagne voor T-Mobile

TBWA\NEBOKO ontwikkelt 5G-campagne voor T-Mobile

16-11-2020 10:18:30 | Door: Saskia van Weert | hits: 2862 | Tags:

Om de voordelen van het 5G-netwerk tastbaar te maken voor consumenten en om hen verder te inspireren in de vele mogelijkheden van 5G, is er een campagne gelanceerd. TBWA\NEBOKO is verantwoordelijk voor de strategie en creatieve uitwerking van de campagne.

T-Mobile zet met deze campagne de consument centraal en wil laten zien dat Unlimited 5G voor iedereen is die nieuwsgierig is; de Unlimiteds. Om dat kracht bij te zetten spreekt de campagne iedereen aan die zich niet wil laten beperken en wil genieten van de voordelen van 5G, zoals een pijlsnelle reactietijd. Het is dan ook een uitnodiging aan iedereen die zich Unlimited voelt. Jong of oud. Of je nu voor het eerst wil gaan vloggen of juist wil gamen met AR-technologie: als je nieuwsgierig bent en nieuwe ervaringen wil opdoen ben je welkom bij De Unlimiteds.

Uit research van TBWA\NEBOKO bleek dat het overgrote deel van de Nederlanders hiervoor openstaat. Dat heeft ertoe doen besluiten om er geen technische campagne van te maken over het 5G-netwerk, maar om de mensen die het netwerk willen gebruiken centraal te stellen. De campagne wordt afgetrapt met een hoofdrol voor Typhoon en wordt uitgezonden op TV, radio, OOH, social media, online, CRM en in retail. Het is ook de eerste campagne waarbij de recente huisstijl van T-Mobile zichtbaar is.

Samenwerking

In september werd bekend dat TBWA\NEBOKO is gekozen als lead agency voor T-mobile, waarbij het ook verantwoordelijk is voor de merken Tele2 en Ben. Kenmerkend voor de samenwerking is de agile manier van werken, waarbij er geen sprake is van een traditionele klant-bureau relatie, maar juist in elke fase van het proces een nauwe samenwerking is tussen de twee partijen. Hierbij is continu sprake van co-creatie met uitwerkingen door de gehele customer journey. Voor alle digital touch points in de customer journey wordt er samengewerkt met experience agency TBWA\X.

Leo Hensen, directeur marketing en communicatie bij T-Mobile: “Het is geweldig om de energie te voelen en de kracht te zien die het nieuwe partnership met zich meebrengt. Met deze campagne laten we op een unieke manier zien dat iedereen met een Unlimited mindset op ons 5G-netwerk een wereld aan mogelijkheden kan ontdekken. De campagne is in onze nieuwe huisstijl en laat nog duidelijker zien waar het merk T-Mobile voor staat en daar ben ik ontzettend blij mee.”

Rik Ledder, CEO bij TBWA\NEBOKO, laat weten: “We zijn ontzettend trots om met deze campagne onze nieuwe samenwerking af te trappen. 5G is voor veel consumenten technisch verhaal, waarbij we er daarom juist voor hebben gekozen om de consument centraal te zetten en te laten zien hoe De Unlimiteds het maximale uit hun verbinding kunnen halen.”

Darre van Dijk, CCO bij TBWA\NEBOKO: “Typhoon is één van die Unlimiteds. Hij vertelt het verhaal namens iedereen die zo denkt. Ik vind het zo mooi dat we samen met T-Mobile het idee, de storytelling van Typhoon, de muziek en de visuele doorvertalingen nu tot leven hebben gebracht.” zegt

www.tbwa.nl
www.t-mobile.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.