Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland

Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland

09-10-2018 07:32:00 | Door: Max Vlugt | hits: 514 | Tags:

De Nederlandse ondernemers- en makersgeest zorgt al eeuwen voor duurzame oplossingen voor wereldwijde problemen. Dit is iets waar we als land trots op mogen zijn, wat we van de daken moeten schreeuwen, maar weinig mensen die dit doen. De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven om zo een beweging op gang te brengen die Nederland wereldwijd koploper maakt op de vijf gebieden.

Een aantal Nederlandse bedrijven waaronder Albert Heijn, Aegon, FrieslandCampina, Shell, Philips en Unilever heeft de koppen bij elkaar gestoken om plannen te maken voor een innovatief en duurzaam Nederland. Zij zien het belang om de maatschappelijke uitdagingen die de 21e eeuw met zich meebrengt samen aan te pakken. Al snel kwamen zij tot de conclusie dat dit niet enkel bij een manifest mocht blijven. Zij verzamelden een netwerk van jonge, gedreven professionals om mee te denken en het manifest aan te scherpen en gezamenlijk tot implementatie over te gaan.

Wouter Zwagemakers, Strategy Office bij Albert Heijn: "Overtuigd van de toekomstvisie voor een innovatief en duurzaam Nederland én het feit dat wij de jonge generatie nodig hebben om onze ambitieuze doelen te realiseren, hebben we het heft in eigen handen genomen en Dutchtainables opgericht. Het is onze missie om een brede beweging te creëren van mensen, ondernemers, denkers en doeners, die weer trots zijn op de Nederlandse vindingrijkheid en geloven in ons vermogen om problemen op te lossen. Dit doen we onder andere met behulp van onze website, maar ook door samen te werken met bestaande platformen en initiatieven zoals de Innovation Expo en de One Young World Summit."

Hein Schumacher, CEO bij FrieslandCampina: "Dijken aanleggen, windmolens bouwen en de plastic soep helpen verdwijnen: Nederland creëert al eeuwen innovatieve en duurzame oplossingen voor wereldwijde problemen. Dutchtainables wil dit leiderschap zichtbaar maken. Door te laten zien waar ons kleine land zo groot in is en een gezicht te geven aan de mensen die nu al het verschil maken, willen wij alle Nederlanders inspireren om ook een bijdrage te leveren aan onze duurzame toekomst."

Dutch Solutions die het verschil maken met een oplossing voor wereldwijde problemen kunnen zich gemakkelijk aanmelden via de website van Stichting Dutchtainables. Nederlanders die willen weten welke duurzame innovaties in Nederland worden ontwikkeld kunnen @dutchtainables volgen op Instagram en Facebook.

www.dutchtainables.org

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.