Stegeman en Blyde Benelux lanceren Veggie Thursday

Stegeman en Blyde Benelux lanceren het fenomeen Veggie Thursday. Het Nederlandse merk van de Sigma Food Group wil de negatieve milieu-impact van de vleesindustrie verkleinen en streeft naar 50 procent minder vleesproductie in 2030.

Om hun missie kracht bij te zetten en vleesliefhebbers aan de vleesvervangers te helpen, slaat het bedrijf de handen ineen met pr-bureau Blyde Benelux. Beide partijen delen de ambitie om bij te dragen aan de transitie naar duurzame consumptie en een kleinere milieu footprint van zowel consumenten als bedrijven. De twee zijn vastberaden de vleesindustrie van binnenuit te veranderen en Nederland aan te moedigen tot een gebalanceerde vleesconsumptie. Het pr-bureau steunt de ambachtelijk slager de komende tijd bij de introductie van haar nieuwe vegetarische producten en Veggie Thursday een vaste vegetarische dag in de week. 

De vleesconsumptie in ons land neemt langzaam af, maar het kan sneller vindt Stegeman. Het Nederlandse slagersbedrijf ziet het als haar missie om bij te dragen aan gedragsverandering en de transitie te versnellen. Ze richt zich op de consument die wat minder vaak vlees wil eten, maar niet per se geen vlees. Als autoriteit op het gebied van smaakvolle en kwalitatieve vleesproducten kan het bedrijf juist onder deze groep gedragsverandering aanwakkeren.

Annemieke Boering, Sr. Brand Manager Sigma Food Group: "Alleen samen met de consument kunnen we grootschalige verandering teweegbrengen. Wij kennen de vleeseter al 160 jaar en bevinden ons daarom in de uitgelezen positie om hiertoe aan te zetten. Het slagersvak is een ambacht waarin smaak, kwaliteit en innovatie een belangrijke rol spelen. Dat betekent niet dat vlees persé het basisingrediënt hoeft te zijn."

Het bedrijf neemt haar verantwoordelijkheid serieus en wil tegen 2030 haar productie van plantaardige alternatieven met 50 procent verhogen.

Om de nieuwsgierige vleeseter of vleesliefhebber op weg te helpen breidt Stegeman niet alleen het assortiment uit met verschillende vegetarische producten maar introduceert het bedrijf in samenwerking met Blyde ook Veggie Thursday. Een vaste dag in de week vegetarisch eten helpt volgens Stegeman een stap in de juiste richting naar gedragsverandering.

Lorette der Kinderen, managing director Blyde Benelux: "Dat Stegeman, als 160 jaar oude vakman in vlees, deze verantwoordelijkheid neemt en de milieu-impact van de vleesindustrie wil verkleinen is een fantastische ontwikkeling. We vinden het een prachtige kans om samen met het bedrijf aan deze missie te werken die naadloos aansluit op onze eigen missie: creating a positive footprint worldwide."

www.stegeman.nl
www.blyde.nl

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.