Selmore & Ambassadors maken Zondebok-campagne voor ASN Bank

Selmore & Ambassadors maken Zondebok-campagne voor ASN Bank

19-05-2021 23:08:00 | Door: David de Jong | hits: 939 | Tags:

Selmore en Ambassadors hebben een campagne ontwikkeld voor ASN Bank waarin duurzame vooruitgang wordt belicht. Daarbij wil ASN Bank laten zien dat alle beetjes helpen. De bank die duurzaamheid als unique selling point heeft, heeft liever heel veel organisaties, bedrijven en mensen die een beetje bijdragen aan een rijke natuur, dan een klein clubje die heel veel doet. Een goede relatie met de natuur ziet ASN Bank als het uitgangspunt.

Met zijn recente campagne wil ASN Bank de moraal rondom duurzaamheid afschudden en laten zien dat elke bijdrage aan een duurzame toekomst telt. Hiervoor ontwikkelde Selmore een fabeldier: de Zondebok. 

ASN Bank slaagt er de afgelopen jaren goed in om meer klanten aan zich te binden. De snelgroeiende duurzame bank streeft ernaar om in 2030 klimaatpositief te zijn. Daarnaast werkt ASN Bank hard aan het realiseren van een netto positief effect op biodiversiteit. Door het ecologisch verlies van haar beleggingen en investeringen te verminderen en de ecologische winst te vergroten.

Om dit duurzamere toekomstperspectief waar te maken, wil ASN Bank laten zien dat alle beetjes helpen. Liever heel veel organisaties, bedrijven en mensen die een beetje bijdragen aan een rijke natuur, dan een klein clubje dat heel veel doet. Liever 95 procent flexitariërs, dan 5 procent vegetariërs. Hiermee maakt ASN Bank het aantrekkelijk voor een veel bredere groep om duurzaam te doen. Waarbij een gezonde relatie met de natuur het uitgangspunt is.

Renée Ras, teamlead marketing bij ASN Bank: “In onze laatste campagne riepen we met de Kortetermijn Tonijn op tot positieve verandering. Om met de economie ook de natuur te gaan herstellen. In onze nieuwe campagne maken we concreet hoe wij dat willen doen: door volop te investeren in een rijkere natuur. Het is essentieel voor onze eigen gezondheid en ons geluk om onze ecosystemen te beschermen en te herstellen. En daar kan iedereen op zijn eigen manier een positieve bijdrage aan leveren.”

De wereld is in de optiek van ASN Bank gebaat bij kruisbestuiving. Hoe groter de verscheidenheid in leven, hoe weerbaarder we zijn tegen rampen. Dat is cruciaal voor de natuur én voor onze welvaart. Naar schatting 50 procent van wat we wereldwijd met elkaar verdienen, is afhankelijk van de natuur. En ook het welzijn van de mens is gebaat bij biodiversiteit. Mensen zijn volgens ASN Bank simpelweg gezonder en gelukkiger in een bloeiende leefomgeving.

Dat is een groot en complex verhaal, maar ASN Bank slaagt er met Selmore in om die boodschap aanstekelijk en tastbaar te maken. In de campagne staat de Zondebok centraal.

Anja Froeling, managing partner van Selmore:“Met elk fabeldier dat we toevoegen aan het fabeldierenrijk van ASN Bank wordt het Guiding Idea van de bank versterkt. We laten opnieuw zien dat je met geld gelukkig kunt maken. Zeker als je de natuur ermee verrijkt. De Zondebok staat symbool voor de moraal waar de bank graag vanaf wil. Want het is geen zonde om vruchten te plukken van de natuur, zolang we er ook maar voor zorgen dat we niet meer nemen dan de natuur ons kan geven.”

Nick Groeneveld van Ambassadors (regisseur): “Er is een sterk gevoel van vertrouwen en samenwerking met Selmore en ASN Bank. We willen graag elke nieuwe film naar een hoger niveau tillen. Voor de Zondebok combineren we meerdere miniatuursets en omgevingen, veel nieuwe personages en een publieksscène met een goede dosis humor.”

Credits

Klant: ASN Bank | Creatie: Diederick Hillenius & Hannah Mulder | RTV Producer: Jorieke de Jong | Account: Tom Stoffels | Strategie: Jeroen Senden | Design:  Simone Wenth & Andrea Volkers | Klant verantwoordelijk: Renée Ras, Pieter Smeets, Henk de Ligt | Creative Production Studio: Ambassadors | Director: Nick Groeneveld | Creative Director: Justin Blyth | Producer: Jade Durbecker | Sound Producer:  Zoë de Regt | Artist Manager: Marissa Zandvliet | Editor: Oscar Marmelstein | Colorist: Matt Hare | DOP: Floris van der Lee | Set Designer: Gatze Zonneveld | VFX Supervisor: Sil Bulterman | Lead VFX Artist: Stephen Pepper | VFX Artists: Melissa van het Spijker, Jeremy Verf, Peter van Rij | 3D Supervisor: Ralph Meijer | 3D Artists: Jeroen Hoolmans, Charlotte Vallet, Sjoerd de Greef, Jonathan Krijgsman, Jeroen Cloosterman, Ralph Meijer, Dimos Hadjisavvas | 3D Animation: Nick Groeneveld, Lewis van der Werf | Lead Designer: Maureen van der Hout | Designer: Rachelle Slingerland | Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland | Character Design: Maureen van de Hout, Rachelle Slingerland | Geluid: Ambassadors | Sound Designer: Joep Meijburg | Composer: Sebastiaan Roestenburg | Voice Over: Michael Schaap | Samenwerkende bureaus: Born05, Reprise, Vizeum

www.asnbank.nl
www.selmore.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.