Marketing Report
Santa Maria verrast met foodtruck en verse Tex Mex gerechten

Santa Maria verrast met foodtruck en verse Tex Mex gerechten

Als onderdeel van de activatie campagne trok Santa Maria op maandag 6 juli 2020 door het land met de Santa Maria Foodtruck om mensen te verrassen met Tex Mex gerechten.

De gerechten werden bereid door een selectie bekende food influencers. De volgers van deze influencers hebben in een winactie aangegeven welke familieleden, geliefden, vrienden of kennissen het verdienen om verrast te worden. Santa Maria brengt hiermee haar Tex Mex assortiment onder de aandacht en laat zien welke gevarieerde gerechten je kunt bereiden met deze producten.

De foodtruck startte in Arnhem. Hier verraste Sabine Koning van Oh My Foodness het team van de Spoedeisende hulp met haar kip taquito's. Vervolgens ging de truck verder naar Zoetermeer waar een fan van Francesca van Berk's Francesca Kookt  de bewoners en verzorgers van een kleinschalige woonvoorziening verblijde met haar beef tacos. Als afsluiting van de dag bezocht Leonie ter Veld van Gewoon wat een Studentje s Avonds Eet in Leiden een fan die zijn buren trakteerde. Een kleine buurt die afgelopen periode hechter werd, omdat zij gezamenlijk een hofje delen.

Verras met Tex Mex draait om verbondenheid, die wordt gecreërd door samen te genieten van eten. Recepten worden gedeeld met de fans van influencers en de mensen die dichtbij hun staan. Een rondrijdend event biedt de mogelijkheid om, ondanks deze rare tijd, elkaar te verrassen en samen te kunnen genieten.

Eind juni hebben de influencers, Fransesca Kookt, Gewoon wat een studentje s avonds eet (GWESSE) en Oh My Foodness op hun blog en social media een recept gedeeld. In de blogpost vroegen zij aan hun volgers wie ze graag willen verrassen met een heerlijke Tex Mex maaltijd. Vervolgens is uit een x-aantal aanmeldingen per influencer een fan gekozen, die een groep mensen op maandag 6 juli verraste met een bezoek van de Santa Maria Foodtruck. Deze dag is gefilmd en een impressie video wordt breed verspreid over het digitale netwerk van RTL Nederland's Ad Alliance om extra awareness te realiseren.
 
Kyra van der Leeuw, Brand Manager Santa Maria bij Paulig Group: "Door het coronavirus moesten wij het eerdere campagne concept aanpassen, maar wij wilden ons activatie thema Verras met Tex Mex niet uit het oog verliezen. Met deze ludieke activatie kunnen we mensen met elkaar verbinden (waarbij we de regels van de veiligheidsregio's in acht nemen), terwijl ze verrast worden met een heerlijk gerecht. Door gebruik te maken van de creativiteit van de influencers, worden er nieuwe recepten ontwikkeld. Op locatie worden er goodiebags uitgedeeld met producten van Santa Maria, zodat de bezoekers van de foodtruck worden ge﮳pireerd en geactiveerd om ook thuis aan de slag te gaan met het bereiden van gevarieerde recepten. Dit met het doel om Tex Mex op het (week) menu te zetten. "

Credits

Client: Santa Maria , Paulig Group | Verantwoordelijk bij Santa Maria: Kyra van der Leeuw, Mireille Beij | Mediabureau: Vizeum Nederland | Exploitant: Ad Alliance (RTL Nederland) | Influencers: Francesca van Berk (Fransesca Kookt), Leonie ter Veld (Gewoon wat een Studentje s Avonds Eet) , Sabine Koning (Oh My Foodness) | Productiebedrijf : Snip Snap on Social BV

www.santamariaworld.com
www.vizeum.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief