Reprise Nederland lanceert E-commerce hub voor EMEA

Reprise Nederland lanceert E-commerce hub voor EMEA

24-06-2020 16:07:00 | Door: David de Jong | hits: 1821 | Tags:

Digital marketing en performance bureau Reprise lanceert een nieuwe EMEA E-commerce Hub. Met deze hub worden merken en retailers binnen Europa, het Midden-Oosten en Afrika geholpen digitaal te groeien. Reprise adviseert daarbij op het gebied van e-commerce strategie en verzorgt daarbij de gehele uitvoering van de campagnes. Na een pitch waar 24 potentiële partners aan meededen is Reprise Nederland ook als één van de zes bureaus geselecteerd voor het Gold Partnership van Bol.com onder andere vanwege een pragmatische en datagedreven aanpak. Reprise Nederland was voorheen bekend als Traffic4u en is onderdeel van IPG Mediabrands.

Reprise helpt inmiddels circa 20 jaar bedrijven met het realiseren van groei met behulp van digitale middelen en heeft haar focus de afgelopen jaren verbreed naar groei door middel van marketplaces zoals Bol.com en Amazon in meerdere Europese landen.  Samen met de kantoren binnen het EMEA-gebied, maar ook in de Verenigde Staten, zal Reprise zich verder ontwikkelen. Daarbij zal het merken en retailers ondersteunen in het maken van de  beslissing en het ondersteunen bij het ontsluiten en realiseren van digitale groei middels de inzet van platformen en webshops. Het team staat onder leiding van Brandon Teuben en Jelmer Helderman.

Justus Wever, Performance Marketing Director Reprise Nederland: "De verkoop van goederen en diensten via digitale platformen is belangrijker dan ooit. Daarnaast zien we dat de rol van platformen als Bol.com en Amazon steeds belangrijker wordt in het leven van de consumenten, en daarmee van de bedrijven waarmee we samenwerken. Het lanceren van deze hub is een belangrijke stap om ook buiten Nederland de focus, kennis en expertise te kunnen bieden aan de kansen en uitdagingen die deze ontwikkeling bij onze klanten teweegbrengt."

Na een pitchproces waar 24 potentiële partners aan meededen is Reprise Nederland als één van de zes bureaus gekozen en mag zich nu Gold Partner van Bol.com noemen. Onder andere door de goede bestaande relatie met Bol.com, de pragmatische en full funnel aanpak en de datagedrevn manier van werken. Bol.com helpt ondernemers die verkopen via platformen en daarbij gebruik willen maken van een digitaal bureau, bij de keuze voor een bureau dat past bij de behoefte en het type verkooppartner. Ze bieden een certified partnership met een bijbehorend partnerprogramma voor partijen die digitaal ondersteuning bieden aan de verkopers. Deze partijen helpen de verkopers met als uiteindelijke doel om meer te verkopen op het bol.com platform. Het partnerprogramma bestaat onder andere uit een aantal meetings waarbij het delen van kennis en optimaliseren van de samenwerking centraal staat.

Mark Wernsen, Strategic Account Developer Servicepartners bol.com: “Bol.com heeft Reprise na een uitvoerig selectieproces gekozen als één van de Gold partners in het partnerprogramma voor marketplace agencies. Reprise heeft zich onderscheiden door haar sterke visie op het kanaal marketplaces en een propositie die getuigt van veel kennis en ervaring binnen e-commerce. De combinatie van een agency met enerzijds een wereldwijd kennisnetwerk van digital marketingspecialisten en anderzijds een zeer lokale en pragmatische aanpak past uitstekend bij bol.com en onze verkooppartners. We zijn er dan ook van overtuigd dat Reprise van toegevoegde waarde kan zijn als het gaat om de groei van onze verkooppartners.”

www.reprisedigital.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.