Marketing Report
Qmusic start maatschappelijke brandedcontentcampagnes

Qmusic start maatschappelijke brandedcontentcampagnes

Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers kan Nederland van Qmusic letterlijk energie krijgen, zonne-energie. 
Daarnaast startte onlangs de #IkRijVoorNL-campagne om heel Nederland mobielvrij te laten rijden, in samenwerking met Interpolis.

Qmusic staat voor positieve energie. En dat wordt nu wel heel letterlijk: vanaf nu kunnen luisteraars namelijk zonne-energie afnemen van Qmusic. De radiozender heeft zonnepanelen op het dak geplaatst. Zonne-energie is een duurzame en milieuvriendelijke manier om energie op te wekken.  Powerpeers is hét deelplatform om deze zelf opgewekte energie te delen en vanaf nu zal Qmusic opwekker op dit platform zijn. Qmusic-dj Joost Swinkels gaat in deze video in gesprek met Sophie de Goeij van Powerpeers over feiten en fabels rondom zonne-energie.

Qmusic-dj Mattie Valk inspireert mensen om mobielvrij te rijden. Voor de campagne #IkRijVoorNL spreekt Mattie met mensen die direct of indirect bij een verkeersongeluk betrokken zijn geweest.

Valk: "Ik heb van dichtbij meegemaakt dat de gevolgen van een verkeersongeluk levenslang kunnen zijn. Het gaat niet alleen om je eigen veiligheid, maar ook om die van anderen. Dat appje kan echt wel even wachten als je stilstaat bij wat er kan gebeuren in één kort moment."

De AutoModus-app is een app om de verkeersveiligheid te verhogen door mobielvrij te rijden. Elke 100 kilometer die je rijdt in AutoModus levert één euro op. Het totale bedrag dat alle AutoModus-gebruikers sparen gaat naar burgerinitiatieven die het verkeer in Nederland veiliger maken. De campagne is een samenwerking van Interpolis met Qmusic, AD.nl en Indebuurt.nl waarvan de laatste drie deel uitmaken van De Persgroep.

www.qmusic.nl
www.powerpeers.nl
www.interpolis.nl
www.ad.nl
www.indebuurt.nl 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief