Marketing Report
[Podcast] Mariëlle Krouwel over Fred van Leer, kerstcommercials en de mismatch tussen adverteerder en bureau

[Podcast] Mariëlle Krouwel over Fred van Leer, kerstcommercials en de mismatch tussen adverteerder en bureau

Mariëlle Krouwel is Head of Brand Portfolio, Media & Communications bij de Volksbank, de Nederlandse staatsbankorganisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Ze is daarnaast blogger, spreker en een marketeer in hart en nieren.

Ze vertelt over Fred van Leer als marketingconcept, die zijn beroep als stylist verbreedt tot onder meer een theatershow. En over de al dan niet veranderende rol van influencers. Dan gaat het gesprek over een kwestie die Bas Vlugt ter sprake brengt, namelijk dat exploitanten en mediabureaus mopperen op adverteerders, omdat die hun geld het liefst naar Google en Facebook brengen. Is er een mismatch aan het groeien tussen wat bureaus bieden en adverteerders willen?

Mariëlle Krouwel: “Ja, als je het mij vraagt is er een mismatch aan het groeien. Wat je ziet, is dat we in een nieuwe wereld zitten, met andere samenstellingen en andere spelers. Aan adverteerderszijde weten we inmiddels ook heel goed waar we het over hebben. Een echt partnership hebben en elkaar daarin zien als gelijkwaardig, elkaar aanvullen, en samen aan iets bouwen, daarin is echt een nieuwe wereld ontstaan. Ik denk dat veel creatieve bureaus nog vrij traditioneel zijn: wij bedenken het verhaal voor jullie en dan kun je zelf kijken wat je ermee doet. Bij het samen doen, samen bouwen valt nog veel te winnen. En aan de andere kant, als je het hebt over Google en Facebook, we dachten met zijn allen: daar moet je al je geld op inzetten want met alle data zitten we erbovenop. Het klopt heel erg dat je het juiste aangeboden krijgt op het juiste moment. Maar of je erdoor gecharmeerd bent, loyaal bent en niet bij de eerstvolgende aanbieding denkt: ja, dat kan ook nog, daar heb ik mijn twijfels over.”

Luister de podcast hier: 

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast

Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.