Plus introduceert ander design voor huismerkproducten

Plus introduceert ander design voor huismerkproducten

16-07-2020 13:25:44 | Door: David de Jong | hits: 308 | Tags:

Plus heeft een ander design geïntroduceerd voor haar huismerkproducten en de verpakkingen.  De supermarktorganisatie stapt hiermee af van de herkenbare groene band met het Plus-logo. Het product moet voortaan centraal staan en Goed Eten-belofte. Het andere design wordt geleidelijk ingevoerd.

Reinie Cazant en Janneke van den Hoven, Brandmanagers bij Plus: “Na acht jaar Plus-huismerk met de herkenbare groene band was het tijd voor iets nieuws. Plus staat voor Goed Eten. Dát willen we laten zien met onze verpakkingen. Klanten moeten weten dat ze voor écht goed eten bij Plus moeten zijn. Daarom hebben we het product zelf centraal gezet- zonder poespas. We geloven namelijk in ons product in de puurste vorm. In samenwerking met designbureau Brandnew hebben we het  verpakkingsdesign ontwikkeld. Met dit concept zetten we het product centraal en prikkelen we de zintuigen. Je ruikt het versgebakken brood en de vers gezette koffie, je proeft de knapperige afbakbroodjes en je krijgt zin om het product te proberen.”

Sommige huismerkproducten worden voorzien van het label Goed verhaal, omdat over dit product iets bijzonders te vertellen is. Het is een product met een duurzaam karakter of van bijzondere kwaliteit. Het gehele verhaal vindt de consument terug op de achterkant van de verpakking. Een paar voorbeelden van producten met een goed verhaal zijn de vrije uitloopeieren, de vers afgebakken appeltaart en de vele producten die Fairtrade gecertificeerd zijn.

Het moment van de restyling grijpt Plus aan om de nieuwe verpakkingen te verduurzamen. Het aluminium is bijvoorbeeld uit de verpakkingen van de Plus-koffiebonen en filterkoffie gehaald. De lege verpakkingen kunnen daardoor bij het plastic afval en gerecycled worden. Bij de restyling van de gebaksdozen is een groot deel van het plastic vervangen door karton, wat op jaarbasis een plastic besparing van 168 ton plastic oplevert.

De verse sapflessen, maaltijdpakketten, afbakbroodjes,  ijsjes en de gebaksdozen liggen in hun gewijzigde verpakking in de winkels. Plus streeft ernaar binnen vier jaar alle huismerkverpakkingen aangepast te hebben.

www.plus.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.