Plieger Groep gaat digitale strategische samenwerking aan met Dept

Plieger Groep is met Dept een digitale strategische samenwerking aangegaan. De eerste concrete stap is  de oplevering van een B2B-app en webshop voor hun twee merken Plieger en ThermoNoord. 

Op basis van verzamelde data en gesprekken met installateurs zijn de webshops van Plieger en ThermoNoord onder handen genomen en is een native app ontwikkeld. Het platform is gebouwd in SAP Commerce Cloud en tijdens de ontwikkeling is nauw samengewerkt met Acorel, die de implementatie van het platform voor haar rekening nam. De webshops en apps dienen als digitaal fundament voor de toekomst. Na de initiële go-live wordt er doorontwikkeld om nog beter aan te sluiten bij de behoeften van de klant op ieder touchpoint in de online en offline customer journey. Denk hierbij aan het verbeteren van de zoekfunctie, maar ook aan functies als het gebruiken van de app voor betalingen bij de vestigingen. 

Jeroen Heydendael, Manager Marketing & eCommerce bij Plieger: “Onze oude webshop voldeed niet aan de huidige wensen van installateurs en we ondersteunden hen niet optimaal tijdens hun werk en onderweg. Hoewel de oude webshop veel gebruikt werd, was deze niet future-proof. De webshop en app zijn een grote eerste stap in onze digitale transformatie. We hebben nog een flinke weg te gaan, maar Dept heeft ons erg goed geholpen op het gebied van UX, creativiteit en technologie, en we gaan snel door met volgende stappen, zoals met data-driven services.”

Nathan Coppens, Innovation Manager bij Dept:: “Het interessante aan dit project is dat de behoeften en het online gedrag van deze B2B-klantgroep afwijkt van de e-commerce norm. Daarom was het van groot belang om veel te testen met onderzoeksgroepen, zodat we dit online gedrag volledig begrijpen. Op basis van kwantitatief en kwalitatief onderzoek hebben we reeds de roadmap voor 2021 opgesteld. Dit jaar richten we ons naast het verder optimaliseren van de shop én het ontwikkelen van service features die installateurs aan Plieger binden, ook op het verrijken van productinformatie en bieden van inspirerende content.”

www.deptagency.com
www.plieger.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.