Picnic start in Purmerend; 10 procent huishoudens meldt zich aan

Picnic start in Purmerend; 10 procent huishoudens meldt zich aan

27-08-2020 10:33:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 326 | Tags:

Online supermarkt Picnic is van start gegaan in Purmerend en omstreken. Wethouder Mario Hegger opende het distributiepunt van waaruit de boodschappen worden bezorgd in Purmerend, Edam, Volendam en Monnickendam. Met meer dan 5500 inschrijvingen heeft ruim 10 procent van alle huishoudens in de streek zich inmiddels bij Picnic aangemeld.

Mario Hegger: “De bezorging met elektrische wagens past goed bij de duurzame ambities van de stad. Bovendien geeft het bedrijf een boost aan de werkgelegenheid in onze regio Waterland. Dat is zeker in deze coronatijd een heel prettige en bemoedigende ontwikkeling.”

Picnic gaat in eerste instantie met 8 elektrische wagentjes en 25 bezorgers de weg op in de regio Waterland. Volgens planning stijgt dit de komende maanden naar 20 karretjes en 60 bezorgers.

Sinds de uitbreiding naar Purmerend en omstreken is aangekondigd, hebben meer dan 5500 huishoudens zich aangemeld voor de boodschappendienst. Dat komt neer op ruim 10 procent van het totaal aantal huishoudens dat bediend kan worden: 55.000.

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “We zien dat het gemak van boodschappen aan huis laten bezorgen erg wordt gewaardeerd door hardwerkende vaders en moeders. Een gezin onderhouden kost nu eenmaal veel tijd. Dan is het fijn dat je niet meer naar de boodschappen hoeft om te kijken.”

De uitbreiding naar de regio Waterland is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Ede, Veenendaal en Venlo, en dat vorig jaar van start ging in onder meer Apeldoorn, Deventer en Spijkenisse. Het aantal klanten steeg in 2019 naar ruim 400.000, verdeeld over 100 Nederlandse plaatsen.

www.picnic.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.