Picnic en Rabobank komen met eerste digitale betaalpas

Picnic en Rabobank komen met eerste digitale betaalpas

05-11-2020 09:41:00 | Door: Pie Kamau | hits: 11277 | Tags:

Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot waarbij klanten als eerste in Nederland hun vertrouwde Maestro-betaalpas kunnen gebruiken om snel, gemakkelijk en veilig online boodschappen te doen. De nieuwe betaalmethode is in samenwerking met Rabobank, Mastercard en Adyen ontwikkeld en wordt de komende weken getest onder enkele honderden klanten van de websuper. Daarna volgt de landelijke uitrol.

Door hun Maestro-betaalpas op te slaan in hun Picnic-account, kunnen klanten hun online boodschappen in slechts één klik afrekenen. Dit vereenvoudigt en versnelt het betaalproces in vergelijking met andere online betaalmethodes zoals iDEAL, waar meerdere stappen via een bank-app of paslezer nodig zijn om de betaling te voltooien. De bestelling wordt bij aflevering direct verrekend met eventueel statiegeld en vervolgens van de betaalrekening afgeschreven. 

Directe betalingen

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Klanten vinden het erg fijn als ze meteen hun bonnetje kunnen vergelijken met hun afschrift en dat kan nu direct na aflevering van de boodschappen. Met deze nieuwe betaalmethode die door proefklanten al is omgedoopt tot Picnic Pay is het voor ons ook mogelijk om direct geld terug te storten. Dus mocht het een keer voorkomen dat de bananen te bruin zijn, dan heeft de klant binnen enkele seconden het aankoopbedrag terug op zijn rekening. Ook statiegeld wordt per direct verrekend. Dit is iets wat onze klanten erg waarderen.”

Bart Leurs, chief digital transformation officer bij Rabobank: “We zijn blij dat we onze klanten deze veilige en snelle manier van betalen kunnen aanbieden. Dit is een mooi voorbeeld waarbij de betaling onderdeel uitmaakt van de klantreis, met voordelen voor zowel klanten van Picnic als die van Rabobank. We hopen dat klanten van andere banken ook snel gebruik kunnen maken van deze betaalmethode." 

Gebruiksgemak

Jan-Willem van der Schoot, country manager van Mastercard Nederland: "Omdat er in Nederland veel Maestro-betaalpassen in omloop zijn is het potentiële bereik en het gebruiksgemak van de digitale betaalpas enorm. Naast een verbeterde online betaalervaring voor consumenten, biedt de digitale betaalpas meer omzetkansen voor winkeliers omdat er minder clicks en betaaldrempels zijn. Deze pilot met onze partners Picnic, Rabobank en Adyen is een nieuwe stap voorwaarts om het Nederlandse betaallandschap nog veiliger, sneller en gemakkelijker te maken.”

Roelant Prins, CCO van Adyen: “Ons doel is om betalen zo makkelijk mogelijk te maken voor de shoppers van onze klanten. Dat is precies waar we hier samen met Picnic en Rabobank aan gewerkt hebben. We zijn blij om deze nieuwe manier van betalen via ons platform aan te kunnen bieden.”

picnic.app

www.rabobank.com

www.adyen.com

www.mastercard.nl

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.