Peugeot met ander logo en merkidentiteit

Peugeot met ander logo en merkidentiteit

Peugeot introduceert een ander merklogo en andere merkidentiteit. Ook is de website vernieuwd als onderdeel van de Stellantis-strategie. Stellantis is de officieel in Nederland gevestigde autogigant waar FiatChrysler en PSA Peugeot Citroen op 16 januari 2021 in opgingen. In 2025 wil Peugeot alleen nog elektrische auto’s verkopen in Europa. Eind 2021 moet dit al 80 procent zijn. 

De leeuw van Peugeot komt terug in de gewijzigde vormgeving. Het is het elfde logo sinds het automerk in 1847 zijn eerste logo introduceerde. Eind 2023 moeten alle dealers wereldwijd de vormgeving hebben geïmplementeerd. In de afgelopen tien jaar hebben alle modellen een upgrade naar een hogere marktpositionering gemaakt. De te lanceren upgrade van de Peugeot 308 zal in 2022 met het gewijzigde merklogo rondrijden. Het huidige merklogo is van 2010.

De website is zo vormgegeven opdat online kopen de norm is. Alles is hier volgens Peugeot mogelijk wat normaal gesproken alleen fysiek mogelijk is bij de dealer: ontdekken, configureren, kopen, overeenkomsten afsluiten, financieren, inruilen en meer.




Met een internationale merkcampagne wil Peugeot zowel bestaande als potentiële klanten boeien. De campagne The Lions of our time is gericht op het belangrijkste bezit van klanten: hun tijd. Het is voor het eerst in 10 jaar dat Peugeot een merkcampagne voert. Er komt ook een lifestyle-collectie met kleding, mode-accessoires, elektronica, servies, verpakking en schaalmodellen. Het hele universum van Peugeot is straks in lijn met de merkidentiteit.

www.peugeot.nl
www.peugeot.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief