Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale

Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale

09-05-2019 10:42:00 | Door: David de Jong | hits: 455 | Tags:

De band Imagine Dragons zal bij de openingsceremonie van de Champions League-finale optreden. Dit heeft Pepsi bekendgemaakt, de sponsor van de voetbalwedstrijd. De finalewedstrijd tussen de Britse clubs Tottenham Hotspur en Liverpool, vindt op zaterdag 1 juni 2019 plaats in het Metropolitano Stadion in Madrid.

Pepsi presenteert voor de vierde keer de openingsceremonie van de finale en brengt daarmee de werelden van muziek, entertainment en sport bij elkaar. Tijdens het optreden zullen pyrotechnieken en special effects worden ingezet zodat een visueel betere ervaring wordt gegeven.

Dan Reynolds, zanger van Imagine Dragons: “We zijn vereerd om op te treden tijdens de openingsceremonie, voor misschien wel de meest gepassioneerde sportfans van de wereld. Het wordt een geweldige show in Madrid.”

De Champions Leage-finale van dit jaar wordt rechtstreeks uitgezonden in meer dan 200 landen en gebieden over de hele wereld. Dit jaar is de wedstrijd door de uitschakeling van Ajax een Brits onderonsje. De openingsceremonie van de finale, gepresenteerd door Pepsi, begint 10 minuten voor de aftrap.

Natalia Filippociants, Vice-President Marketing, Global Beverages, PepsiCo: "Als merk met een legendarische geschiedenis in zowel muziek als voetbal, is er niets groters of beters voor Pepsi dan de openingsceremonie van de UEFA Champions League finale. Samenwerken met UEFA om live entertainment naar de finale te brengen, is een fantastische manier om datgene te doen waar wij, maar ook onze fans, achterstaan en van houden. Elk jaar verhogen we de lat en daarmee ook de energie in het stadion enkele minuten voor de aftrap van de wedstrijd. Om dan dit jaar dé ultieme rockband van het moment, Imagine Dragons, op het podium te brengen voor wat zeker een spannende finale wordt, is het perfecte bewijs van wat deze samenwerking heeft gebracht en gaat brengen."

Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van UEFA Events SA: "We zijn zeer verheugd om samen te werken met Pepsi tijdens de openingsceremonie. Voor het vierde jaar op rij brengt de openingsceremonie muziek, entertainment en sport samen in een spectaculaire ervaring voor fans en Pepsi is de perfecte partner om ons daarbij te helpen. De performance van vorig jaar van Dua Lipa was een groot succes, onder andere door records te breken met onze meest bekeken post op sociale media ooit. We weten dat Imagine Dragons onze fans nog enthousiaster gaat maken tijdens de openingsceremonie met een rockshow die de voetbalfans nooit zullen vergeten."

Naast de voortdurende sponsoring door het merk van de UEFA Champions League, lanceerde Pepsi eerder dit jaar zijn internationale FOR THE LOVE OF IT-slogan, door middel van een wereldwijde campagne met Leo Messi en Mohamed Salah die de liefde voor voetbal tot leven brengt en laat zien hoe ver mensen gaan voor  Pepsi.  Daarnaast zal Pepsi fans verwelkomen op het UEFA Champions League Festival in Madrid. Het festival is open voor het publiek en presenteert gedurende vier dagen een aantal muzikale acts, met als hoofdacts de EDM-act Dimitri Vegas & Like Mike op vrijdag 31 mei 2019 en de internationale popgroep achter de nieuwe Pepsi-jingle, Now United, op zaterdag 1 juni 2019.

www.pepsico.nl
www.uefa.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.