Marketing Report
Pascal Duval en Caroline Hagoort gaan concept-tak HALAL Studios leiden

Pascal Duval en Caroline Hagoort gaan concept-tak HALAL Studios leiden

Pascal Duval verlaat VanMoof en gaat de recent opgezette divisie HALAL Studios leiden. Dat doet hij samen met Caroline Hagoort die overkomt van eBay, alsmede Gijs Determeijer en Roel Oude Nijhuis, partners van HALAL. HALAL Studios wil een brug slaan tussen merken, makers en de doelgroepen.

Pascal Duval, die eerder Head of Creative bij online retailer ASOS in Londen en Creative Director bij G-Star was, was tot voor kort Chief Creative Officer bij e-bikemerk VanMoof.

Caroline Hagoort werkte voor haar rol als Head of Brand and Content bij eBay (Marktplaats & 2dehands.be) ruim 4 jaar in internationale rollen voor Booking.com.

Sinds de oprichting van HALAL in 2005 heeft de productiemaatschappij zich op het gebied van commercials, fotografie, film en documentaires en met vestigingen in Amsterdam en Berlijn ontwikkeld tot Europese speler.

Met de recent opgezette divisie HALAL Studios wil het bedrijf craft van strategie en conceptontwikkeling tot executie een centralere rol geven in campagnes; om zo het gat te dichten met merken, bureaus en andere creatieve spelers, die meer aansluiting zoeken met de huidige tijdgeest.

Pascal Duval: "HALAL is daar de perfecte plek voor. HALAL representeert jong, getalenteerd Amsterdam en er heerst altijd een energieke, diverse en down-to-earth sfeer. Ik heb niet voor niets bij meerdere vorige werkgevers met HALAL gewerkt. Daarnaast ken ik Gijs Determeijer al heel lang; ik denk dat het een gegeven was dat we ooit direct samen zouden werken."

Caroline Hagoort: "Ik heb altijd een passie gehad voor de creatieve industrie en HALAL als bijzondere speler. Mijn doel is uiteraard om nieuwe klanten binnen te halen, waarmee we kostenefficiënt willen werken. Daarnaast zijn onderwerpen als vrouwelijk leiderschap, gender-diversiteit en talentontwikkeling belangrijke onderwerpen voor mij. Dat kan ik hier ook verder vormgeven; om mijn ervaring aan klantzijde en persoonlijke perspectief toe te kunnen voegen aan HALAL Studios voelt heel positief."

Gijs Determeijer: "De wereld zit niet te wachten op nog een reclamebureau. Maar sommige merken willen rechtstreeks met productiemaatschappijen werken. Dat doen wij al jaren, maar willen we met HALAL Studios een flinke boost geven. Meer specifiek richten we ons op merken die hun campagnes niet onderbrengen bij grote bureaus, maar rechtstreeks met makers aan tafel willen zitten die de doelgroep begrijpen. We geloven er met onze klanten vooral in dat er geen strikt onderscheid meer hoeft te bestaan tussen creatie en productie; uiteindelijk zijn we allemaal makers."

www.halal.amsterdam

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief