Marketing Report
[Onderzoek] Multiscope: AH to go populairste supermarkt onderweg

[Onderzoek] Multiscope: AH to go populairste supermarkt onderweg

Meer dan vier op de tien consumenten (43 procent) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is zij de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

AH to go is de populairste winkel om onderweg eten en drinken te kopen. De top 5 bestaat verder uit de Kiosk op treinstations (32 procent), wegrestaurants (27 procent), shops op tankstations (25 procent) en De Broodzaak (19 procent). De eerstvolgende on the move supermarkten volgen op flinke afstand. Spar city / express (5 procent), Jumbo City (4 procent) en Coop Vandaag (2 procent) pakken ieder een aanzienlijk kleiner aandeel dan Albert Heijn.

Hoe jonger men is hoe vaker men onderweg eten en drinken koopt. Het zijn voornamelijk 18- tot 34-jarigen die dit doen. Dit zien we vooral bij AH to go, de Kiosk en De Broodzaak. Het tegenovergestelde zien we bij de wegrestaurants. Op basis van geslacht zien we vooral verschillen bij de AH to go en wegrestaurants. Vrouwen (47 procent) consumeren vaker bij de AH to go, terwijl mannen (30 procent) dit weer vaker doen bij wegrestaurants.



De on the move shops worden meestal bezocht voor de lunch of om te snacken. Zo bezoekt één op de drie AH to go voor de lunch (35 procent) en bijna de helft om te snacken (47 procent). De Kiosk (62 procent) en de shop op tankstations (56 procent) worden vooral bezocht voor de snacks. De Julia’s op treinstations (55 procent) en de wegrestaurants (47 procent) worden daarentegen vooral gebruikt voor het avondeten. De Broodzaak wordt vooral gebruikt voor de lunch (53 procent) en het ontbijt (15 procent).

De gehele Smart Food Monitor is hier te vinden.

www.multiscope.nl

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief