Campagne Kidsweek: Best handig om je eigen krant te lezen

Campagne Kidsweek: Best handig om je eigen krant te lezen

29-08-2019 09:55:00 | Door: David de Jong | hits: 259 | Tags:

De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal

Naast deze eerste awareness-laag, richt de campagne zich in de conversie-laag in eerste instantie ook tot kinderen. Niet om hen een abonnement te verkopen, maar om ze de content van Kidsweek te laten ervaren. Bij de start van het schooljaar wordt dit gedaan door de krant in een oplage van 350.000 stuks onder 3.500 basisscholen te verspreiden. Online richt de campagne zich ook specifiek op de content.

Uit de data-analyse van MediaScience voorafgaand aan de campagne bleek dat er een duidelijk verband zit tussen enerzijds de bezoekers van de website met specifieke content voor kinderen en anderzijds de conversie naar abonnementen afgesloten door de ouders. Vanuit dit inzicht is er in de conversie-campagne voor een nieuwe aanpak gekozen waarin de content van Kidsweek leidend is.

Kinderen in de leeftijd 7-12 jaar gebruiken grotendeels het device van hun ouders. Hierdoor identificeren we ouders van kinderen in deze leeftijdscategorie. Kinderen die kidsweek.nl bezoeken kunnen op deze wijze terecht komen in een database met een geverifieerde doelgroep van ouders/verzorgers voor de campagne.

De commercial is te zien bij de NPO rond uitzendingen van ZAPP en op Nickelodeon. Online loopt de campagne onder meer op YouTube, Facebook, Instagram en Google.

Credits:
Opdrachtgever: Young & Connected (Kidsweek) | Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Floor Denekamp, Tineke van Bakel | Creatie: MediaScience | Media: MediaScience | Director: Nicolaas Kroone | DOP: Wouter Boes | VFX: Rolf van Slooten en Hylke Banga | Grading: Bart Voorsluis | Producer: Mitchell R. Duffree | Sound: LAB3

www.kidsweek.nl
www.mediascience.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.