Nestlé en UM winnen Bronzen Effie

Nestlé en UM winnen Bronzen Effie

18-11-2020 08:03:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 722 | Tags:

Nestlé en UM zijn met de Maggi-campagne Lekker Bezig bekroond met een bronzen Effie in de categorie Gedrag Lang.  

Nestlé en UM zagen een gat tussen de Instagrammable foodiecultuur en het dagelijkse koken. In de nieuwe strategie, het creatief concept en de media-aanpak staan de realiteit van het dagelijks koken en de alledaagse thuiskoker centraal: zij zijn lekker bezig! Door de realiteit van het dagelijks koken een podium te geven, werden niet alleen de harten van mensen teruggewonnen maar ook Maggi omzet en marktaandeel. Na de start van de nieuwe creatieve en mediastrategie begin 2019, groeit Maggi harder dan de markt en ook de merkcijfers vinden het pad omhoog.

Valerie van Schaick, directeur Food bij Nestlé: “We geloven vanaf het eerste moment in de nieuwe strategie omdat deze de kernkracht van onze mooie merk Maggi omarmt en relevant naar het nu brengt. Ik ben vooral ontzettend trots op het team bij Nestlé én UM, en dankbaar voor onze mediapartners, een prachtige samenwerking die met deze Effie op een geweldige manier bekroond wordt.”

Carolien van ’t Hek, CEO van UM Nederland: “Dit is een geweldig project dat begon met een vlijmscherpe strategie en resulteerde in een uitdagende en uiterst effectieve content campagne. Een heel sterk voorbeeld van waar goede samenwerking tussen adverteerder, bureau en mediapartners toe kan leiden. En voor UM de bevestiging dat onze ‘Better Science, Better Art, Better Outcomes’ aanpak ook echt resultaat en groei realiseert voor onze klanten. We zijn dan ook super trots dat dit ook gezien is door de jury en we bekroond zijn met een bronzen Effie voor deze campagne”

Voor de campagne is een partnership aangegaan met drie verschillende mediamerken met elk een sterke band met de doelgroep: ochtendshow Koffietijd, digitaal & printplatform LINDA, en RTL4. Gezamenlijk werden verhalen geproduceerd en verspreid rond het belangrijkste Maggi-moment, de alledaagse avondmaaltijd. Dit resulteerde in human interest-serie van items van verschillende families die hun favoriete maaltijden bereiden met Maggi in de realiteit van alledag. 

www.nestle.nl
www.um.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.