Nederlandse tech-start-up Be-Addy haalt 800.000 euro op in de eerste investeringsronde

Nederlandse tech-start-up Be-Addy haalt 800.000 euro op in de eerste investeringsronde

10-06-2020 15:19:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 8568 | Tags:

Be-Addy, een start-up die software ontwikkelt voor mediaplanning, heeft 800.000 euro opgehaald.  Dit geld wordt ingezet voor de verdere ontwikkeling van de technologie van Be-Addy.

Be-Addy levert software voor mediabureaus en adverteerders om geautomatiseerd mediaplannen te maken. Aan de hand van de doelgroepen en doelstelling van de adverteerder koppelt het informatie van Google en Facebook om tot een optimale media inzet te komen. Be-Addy is bedacht en ontwikkeld door Anton Kooijman, oprichter van Adcombination en Managing Director bij Rubicon Project. Samen met Elwin Gastelaars, voormalig Managing Director bij SpotX, bundelen zij de krachten om Be-Addy wereldwijd tot een begrip onder adverteerders en bureaus te maken.

De afgelopen maanden is de eerste versie van het product gevalideerd door experts van verschillende bureaus en adverteerders. Be-Addy zal de komende maanden verder uitgerold worden om daarna ook buiten Nederland adverteerders en bureaus te ondersteunen om campagnes en budgetten te plannen en te optimaliseren. Een deel van het opgehaalde kapitaal wordt gestopt in het uitbreiden van het kantoor in Krakau waar de technische ontwikkeling plaatsvindt. Er zijn nu acht mensen fulltime bij Be-Addy in dienst, vier in Amsterdam en vier in Krakau.

Anton Kooijman: "Juist in deze tijd zien we de behoefte aan efficiëntie en overzicht bij adverteerders en bureaus toenemen. Door de wildgroei aan nieuwe platforms en de toenemende mogelijkheden van bestaande platforms wordt het er niet bepaald eenvoudiger op voor marketeers. Be-Addy ondersteunt zowel experts als CMO’s die over eenvoudig te interpreteren inzichten willen beschikken en over alle beschikbare kanalen heen willen optimaliseren."

Elwin Gastelaars: "Er worden miljarden gespendeerd aan algoritmes die optimaliseren binnen silo’s, zoals bij Google Adwords of Facebook. Adverteerders gebruiken echter veel meer kanalen dan deze twee. Dit maakt budget allocatie en rapportage uitdagend. Met Be-Addy voorzien we in deze behoefte en besparen we hen enorm veel tijd."

De komende maanden staan in het teken van het publieke lanceren van het platform. 

 

www.be-addy.com


Lees ons interview met Be-Addy hier

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.