[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker

[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker

14-05-2019 10:06:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1927 | Tags:

Vorig jaar beleefde Wavemaker zijn eerste volledige operationele jaar na de fusie van MEC en Maxus. Het bedrijf kreeg er in 2018 meteen 17 klanten bij. Business Development Director Ruud Verheijen: "We wilden echt een bureau bouwen op de bouwstenen media, content en technologie, gedreven door data. Dat resoneert echt hartstikke goed in de markt."

Wavemaker is een internationaal bedrijf, maar in Nederland wordt er veel voor lokale klanten gewerkt, zoals FrieslandCampina en de gemeente Amsterdam. "Bijzonder is de lokale hub in Amsterdam, van waaruit we niet alleen de Nederlandse campagnes managen, maar ook die wereldwijd." 

Het bureau zit samen met alle andere bedrijven van WPP in een fonkelnieuw gebouw vol met creatieve mensen en bedrijven. Dat leidt tot onverwachte samenwerkingen: "Zo gingen wij naar KANTAR met de vraag of we niet iets konden doen met hun paneldata. We hebben samen een product ontwikkeld om mensen te vinden die heel weinig tv kijken."

Wat er nog meer speelt bij en rond Wavemaker, zie je in de video met het hele interview:

www.wavemaker.nl

 

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.