Marketing Report
Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel zet deelnemers in spotlight met heldencampagne

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel zet deelnemers in spotlight met heldencampagne

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel wijdt dit jaar een speciale campagne aan de deelnemers van voorgaande edities. De jaarlijks terugkerende campagne beschouwt iedere deelnemer als held. Daarom worden tijdens de jubileumeditie vijf deelnemers landelijk in de spotlight gezet. De Week Zonder Vlees & Zuivel vindt plaats van 7 tot en met 13 maart 2022.

De afgelopen jaren hebben miljoenen Nederlanders deelgenomen aan de landelijke Week Zonder Vlees-campagne. Na de afgelopen editie gaven 9 op de 10 deelnemers aan hun vleesconsumptie blijvend te willen verminderen. Dit blijkt uit onderzoeksresultaten van onderzoeksbureau Blauw Research, in opdracht van Stichting Nationale Week Zonder Vlees. Het onderzoek is uitgevoerd in maart 2021 onder 1005 mensen als representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking boven de 18 jaar.

Na een openbare oproep onder oud-deelnemers aan de campagne werden Jan, Dina, Lotte, Mirjam en Hanno geselecteerd. Zij zijn benoemd tot Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel helden van 2022. Deze helden krijgen dit jaar een eigen podium, met als doel om de campagne een gezicht te geven en daarmee heel Nederland aan te spreken en te inspireren ook mee te doen.

Dina: “Ik ben eigenlijk altijd bezig geweest om mijn omgeving bij mijn vegetarisch voedingspatroon te betrekken. Toen ik deze heldenoproep zag, dacht ik: nu kan ik een nóg groter publiek laten zien hoe leuk en makkelijk vegetarisch eten is.”

Favoriete recept

De vijf helden vertellen allen het verhaal achter hun deelname aan de Week Zonder Vlees, delen hun persoonlijke motivatie en wat de week hen heeft gebracht. Ook introduceren zij hun favoriete vegetarische of plantaardige recept en nodigen heel Nederland uit om dit gerecht ook te ontdekken. De helden zijn door het hele land te vinden op abri’s in bushokjes en zullen een eigen plek krijgen op de website, social mediakanalen en in het jaarlijkse magazine van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.

De campagne

De Nationale Week Zonder Vlees is een jaarlijks terugkerende campagne die mede mogelijk wordt gemaakt door 80 partners uit de voedingsindustrie. Dit jaar heeft de campagne voor het eerst de toevoeging & Zuivel. Het is een non-profit initiatief met als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees en zuivel eten, en te laten zien hoe gemakkelijk en lekker dit eigenlijk is.

De campagne is door de initiatiefnemers zelf ontwikkeld.

www.weekzondervlees.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.