Nationaal Media Onderzoek publiceert eisenpakket Media Monitoring

Nationaal Media Onderzoek publiceert eisenpakket Media Monitoring

19-05-2021 00:00:00 | Door: David de Jong | hits: 685 | Tags:

Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclame binnen dit onderzoek vorm te geven. Zowel voor de individuele mediumtypen als crossmediaal, zodat we precies weten aan welke media-inhoud het Nederlandse publiek is blootgesteld. Aan onderzoeksbureaus en andere bedrijven met ervaring op dit gebied wordt gevraagd om met voorstellen te komen. Het doel is om in het najaar tot een keuze te komen.

De RfP moet leiden tot een nieuwe, gezamenlijke standaard voor het monitoren en rapporteren van content en reclame binnen TV, radio en online.

Sjoerd Pennekamp, directeur van Stichting KijkOnderzoek:  “Binnen NMO geloven we dat de beste crossmediale datasets gebouwd worden op basis van de beste datasets voor de individuele mediumtypen. Daarom kiezen we er nu expliciet voor om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclamecampagnes op verschillende modaliteiten op elkaar af te stemmen.”.

De verwachting is dat er door innovatie en nieuwe technieken binnen dit domein nieuwe mogelijkheden zullen ontstaan. In de RfP zullen de kernelementen van een nieuw systeem voor de registratie, classificatie en harmonisatie verder worden toegelicht. 

De RfP bestaat uit de onderdelen:

  1. Media Monitoring TV
  2. Media Monitoring Radio
  3. Media Monitoring Online
  4. Cross Media Harmonization


De RfP is het resultaat van een hechte samenwerking tussen de partijen verenigd in het Nationaal Media Onderzoek: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Via deze organisaties zijn alle grote Nederlandse media-exploitanten en omroepen betrokken, alsmede de bond van Adverteerders (bvA) en het Platform Media Adviesbureaus (PMA).

Bureaus hebben tot 1 juni 2021 om zich te registreren voor deze tender.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.