NIVEA lanceert #ShareTheCare

NIVEA lanceert #ShareTheCare

15-05-2020 15:13:00 | Door: David de Jong | hits: 1904 | Tags:

NIVEA heeft een wereldwijde campagne gelanceerd onder de naam #ShareTheCare, waarmee ze mensen oproept zowel kleine als grote gebaren te delen met #ShareTheCare.

Op deze manier wil het merk laten zien dat in deze bijzondere periode elk gebaar ertoe doet, groot én klein. Ook liet Beiersdorf Nederland - moederbedrijf van NIVEA - weten dat ze drie verschillende lokale organisaties heeft geselecteerd om directe financiële steun te geven. Deze steun is onderdeel van het internationale donatieprogramma van 50 miljoen euro om kwetsbare groepen in de samenleving te helpen in de strijd tegen het coronavirus.

Ook doneert Beiersdorf Nederland in totaal 45.000 aan drie lokale organisaties (15.000 euro per organisatie): Het Rode Kruis, Het Ouderenfonds en Het Leger des Heils. Dit is onderdeel van een internationaal donatieprogramma.

  • Het Rode Kruis: de donatie wordt onder andere ingezet voor ondersteuning aan GGD’s en ziekenhuizen, de Rode Kruis Hulplijn en de centrale inzameling van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen. Naast de producten die Beiersdorf Nederland reeds heeft gedoneerd aan het Rode Kruis, wordt een extra donatie gedaan van ruim 100.000 blikken NIVEA crème in de komende weken. Dit maakt deel uit van de 5 miljoen NIVEA huidverzorgingsproducten die vanuit Beiersdorf Global beschikbaar zijn gesteld voor medisch personeel over de hele wereld.
  • Het Ouderenfonds: zij zetten zich in om eenzaamheid te bestrijden en te voorkomen en om de kwetsbaarheid van ouderen te verminderen. De donatie gebruiken ze voor de drie coronaprojecten: Schrijfmaatje, leren videobellen & whatsappen en Zilverenlijn, waar ouderen hun hart kunnen luchten over de coronacrisis.
  • Het Leger des Heils: mensen worden opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven, wat onmogelijk is voor daklozen. Een van de doelen van het Leger des Heils is om voor deze mensen te zorgen. Daarbij worden er in de toekomst meer daklozen verwacht waardoor de vraag naar financiering voor huisvesting stijgt. Beiersdorf wil het Leger des Heils middels de donatie ondersteunen.

www.beiersdorf.nl
www.nivea.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.