MyWheels lanceert muzikale campagne met Daan Boom

MyWheels lanceert muzikale campagne met Daan Boom

03-09-2021 14:20:04 | Door: David de Jong | hits: 1621 | Tags:

Autodeelbedrijf MyWheels is een campagne gestart met Daan Boom die de track De Deler en een videoclip heeft uitgebracht.  Het bedrijf vergrootte de capaciteit afgelopen weken naar 1.700 auto’s. Wefilm is verantwoordelijk voor concept, productie en media.

MyWheels wil met autodelen het aantal auto’s in Nederland terugdringen van 9 miljoen naar 1 miljoen in 2030, en zo de co2- uitstoot significant verlagen. Om die ambitie te realiseren is een communicatieconcept ontwikkeld onder de paraplu Alleen maar voordelen, waarbij de 5 belangrijkste voordelen benoemd worden: huur per uur; betaal alleen voor wat je gebruikt; deelauto’s op loopafstand; minder uitstoot en geef de straat terug aan de buurt want er zijn minder parkeerplekken nodig. Een deelauto vervangt gemiddeld 11 auto's op straat.

Karina Tiekstra, Algemeen Directeur van MyWheels Nederland: “We hebben recent zeshonderd nieuwe auto’s geplaatst die auto’s in privé-bezit overbodig maken. We zijn daarmee hard op weg om de grootste autodeler van Nederland te worden en daar hoort een campagne bij die dat enthousiasme overbrengt. De move van Daan staat symbool voor de movement die we willen creëren: de beweging van bezit naar gebruik.”

Ruben Cusell, Head of Concepts & Strategy van Wefilm: "MyWheels is een feestje voor de buurt, want iedereen heeft een auto, je deelt de auto met je buren en je maakt uiteindelijk de buurt een beetje mooier. Dat gevoel wilde we doortrekken naar een opvallende en vrolijke viering die een buurt langzaam maar zeker in beweging krijgt. En ook even een gek feestje in het reclameblok. Daar hoort dan natuurlijk wel aanstekelijke muziek en een maf dansje bij. En dan is Daan Boom op zijn best.”

Daan Boom: “Het is te gek om samen te werken op een campagne waarin je echte creatieve vrijheid krijgt. Die manier van co-creatie werkt ontzettend goed en dat zie je terug in de reacties van mijn achterban. Als artiest werk ik bovendien graag voor een merk waar ik achter sta: minder auto’s op de weg is een doel waar ik me volledig bij aansluit."

Wefilm is een creatief bureau voor sociale impact. Vorig jaar won het de ADCN Grand Prix met de Interpolis campagne Smoorverlief’. Naast Mywheels en Interpolis werkt Wefilm voor klanten als Milieudefensie, Unilever, Vandebron en Google.

 

Credits

Opdrachtgever: MyWheels | Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Karina Tiekstra, Suzan Huurnink | Bureau, productie en mediaregie: Wefilm |  Creative director: Ruben Cusell | Creatives: Jan Boon, Dennis de Vries (BW H Ontwerpers) |  Director: Jan Boon | Producers: Maaike Raat, Louana Tummers, Allen Grygierczyk |  D.O.P.: Ruben van Weelden |  Client lead: Raoul Oei |  Mediaregisseur: Rocco Stallvord |  Muziek: Daan Boom | 
Muziek productie: AMP.Amsterdam | Editor: Joshua Menco |  Postproductie: The Compound

www.mywheels.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.