Marketing Report
Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  

Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  

Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen. Seltzers zijn een hit in de VS. Het zijn bruisende drankjes op basis van water met een lichte fruitsmaak, met een alcoholpercentage van zo’n 4 tot 5 procent.

Het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is én met een commercial op televisie te zien is. De hard seltzer wordt gelanceerd in meerdere landen in Europa. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië.

Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland : “We zijn enorm trots dat het drankje zo breed verkrijgbaar gaat zijn en dat we de mogelijkheid hebben om het op deze manier zo groots te introduceren. We willen met deze introductie een grote groep consumenten aanspreken: consumenten die bewuster bezig zijn met de drankjes die ze drinken, maar ook willen blijven genieten.”

Viper is een gebrouwen hard seltzer en is beschikbaar in de smaken lime en cranberry. Het is glutenvrij en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.

Viper Hard Seltzer wordt gepresenteerd met de pay-off ‘sparkling water with a bite’. De bite verwijst hierin naar de slang (Viper) - die ook te zien is in het merklogo - en naar de twist die de alcohol aan het bruiswater geeft.

www.viperhardseltzer.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief