Mindshare Greenhouse wint pitch KFC Nederland

Mindshare Greenhouse heeft het media-account van KFC Nederland gewonnen. Het intensieve pitchtraject vond deels plaats gedurende de lockdown, waardoor de finale presentatie van het Mindshare-team vanuit huis gedaan werd

Mindshare Greenhouse biedt sinds de integratie van de twee teams van deze  bedrijven een geïntegreerde communicatiestrategie aan die op de complexe vraagstukken van merken inspeelt. De merkstrategie, non-digital planning vanuit Amsterdam gecombineerd met de acquisitiestrategie, digitale mediaplanning vanuit Eindhoven maakt dat ze als één team de groei van partners kunnen versnellen.

De samenwerking met KFC start vanaf de tweede helft van 2020 en omvat de communicatiestrategie, mediaplanning en -distributie voor alle kanalen in Nederland. Uitbreiding naar België en de Nordics zal daarop volgen.

Ivonne Bouwmeester (3MO) heeft KFC ondersteund bij haar zoektocht naar het meest geschikte bureau.

Trix van der Vleuten, CMO KFC Northern Europe, zegt: “KFC is een sterk merk, groeit hard en heeft grote ambitie. We gaan momenteel door een versnelde digitale transformatie heen en dat vraagt om een sterke partner die e-com, technologie en media met elkaar kan verbinden. Door de samenwerking met Mindshare Greenhouse op het gebied van mediastrategie, planning en distributie kunnen we samen deze groeiambities waarmaken. De innovatieve en data gedreven benadering van Mindshare Greenhouse heeft ons overtuigd.”

Atva van Zanten, CEO Mindshare Greenhouse Nederland, vult aan: “We zijn super blij en trots dat KFC in deze pitch to remember onze focus op lange termijn business partnership en onze geïntegreerde propositie waardeert. KFC is niet alleen een merk met ambitie, maar wordt gedreven door oprechte culturele relevantie. Dat sluit goed aan bij onze waarden en KFC is daarmee een fantastische organisatie om voor te mogen werken. Binnen het nieuwe partnerschap zullen wij KFC ook gaan helpen bij het versnellen van hun business transformatie. Dat is natuurlijk een mooi bewijs dat onze ervaring en visie op ‘brand to demand communicatie-uitdagingen’ relevanter is dan ooit.”

www.kfc.nl
www.mindshareworld.com
www.greenhousegroup.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.