Headlines.
  • Fiverr voert campagne voor immateriële, creatieve en persoonlijke cadeaus
    Fiverr voert campagne voor immateriële, creatieve en persoonlijke cadeaus
    Gepubliceerd: 24-11-2021 | 10:30:00
    Freelance platform Fiverr wil mensen aanmoedigen elkaar te verrassen met persoonlijke cadeaus en daarmee bewustwording creëren voor de trend van ontspullen
  • TUI organiseert Fair Friday op Black Friday
    TUI organiseert Fair Friday op Black Friday
    Gepubliceerd: 23-11-2021 | 14:58:34
    TUI organiseert Fair Friday op Black Friday.TUI wil daarmee de focus leggen op duurzamere vakanties met oog voor de toekomst. TUI wil daarmee benadrukken dat ook toekomstige generaties moeten kunnen blijven genieten van mooie reizen
  • Earth Today komt met Gift of Giving
    Earth Today komt met Gift of Giving
    Gepubliceerd: 18-11-2021 | 14:36:15
    EarthToday is een campagne gestart om werkgevers en consumenten te inspireren om de kerstperiode te gebruiken voor een alternatief voor het doorsnee kerstpakket: het cadeau geven van m² beschermde natuur
  • RTL Nederland ondersteunt Charter Diversiteit in Bedrijf
    RTL Nederland ondersteunt Charter Diversiteit in Bedrijf
    Gepubliceerd: 10-11-2021 | 10:38:00
    Op dinsdag 9 november 2021 ondertekende CEO Sven Sauvé namens RTL Nederland het Charter Diversiteit in Bedrijf, De Charter Diversiteit is een door de SER (Sociaal Economische Raad) opgesteld document waarin bedrijven laten zien divers en inclusief te zijn
  • Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP
    Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP
    Gepubliceerd: 09-11-2021 | 16:18:00
    Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP, een Nederlandse tool om de  CO2-voetafdruk van een mediacampagne te meten en te compenseren. Volgens de initiatiefnemers wordt veel CO2 uitgestoten door de 4,5 miljard euro aan netto mediabestedingen
Nieuws.
Fiverr voert campagne voor immateriële, creatieve en persoonlijke cadeaus
24-11-2021 | 10:30:00
Freelance platform Fiverr wil mensen aanmoedigen elkaar te verrassen met persoonlijke cadeaus en daarmee bewustwording creëren voor de trend van ontspullen


TUI organiseert Fair Friday op Black Friday
23-11-2021 | 14:58:34
TUI organiseert Fair Friday op Black Friday.TUI wil daarmee de focus leggen op duurzamere vakanties met oog voor de toekomst. TUI wil daarmee benadrukken dat ook toekomstige generaties moeten kunnen blijven genieten van mooie reizen


Earth Today komt met Gift of Giving
18-11-2021 | 14:36:15
EarthToday is een campagne gestart om werkgevers en consumenten te inspireren om de kerstperiode te gebruiken voor een alternatief voor het doorsnee kerstpakket: het cadeau geven van m² beschermde natuur


RTL Nederland ondersteunt Charter Diversiteit in Bedrijf
10-11-2021 | 10:38:00
Op dinsdag 9 november 2021 ondertekende CEO Sven Sauvé namens RTL Nederland het Charter Diversiteit in Bedrijf, De Charter Diversiteit is een door de SER (Sociaal Economische Raad) opgesteld document waarin bedrijven laten zien divers en inclusief te zijn


Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP
09-11-2021 | 16:18:00
Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP, een Nederlandse tool om de  CO2-voetafdruk van een mediacampagne te meten en te compenseren. Volgens de initiatiefnemers wordt veel CO2 uitgestoten door de 4,5 miljard euro aan netto mediabestedingen


STRATO gaat klimaatneutraal verder
28-10-2021 | 11:01:37
Hostingbedrijf STRATO had al energie-efficiënte datacenters die op groene stroom draaien. Vanaf nu compenseert STRATO bovendien de resterende CO2-voetafdruk compleet via twee projecten. Daardoor is het bedrijf per direct volledig klimaatneutraal


Azerion lanceert game The Smurfs: Ocean Cleanup  
20-10-2021 | 10:29:39
Mediaplatform Azerion lanceert The Smurfs: Ocean Cleanup. De game is ontwikkeld door Azerion en IMPS/Lafig en is de start van Azerions-campagne om samen met NL Cares en de Surfrider Foundation aandacht te vragen voor de vervuiling van de oceaan en bij te dragen aan een oplossing


Wecycle speelt in op hoge recyclebereidheid Nederland
04-10-2021 | 10:42:59
Niet of maar waar ga jij e-waste inleveren voor recycling? Deze vraag staat centraal in de landelijke Wecycle TV- en radiocampagne in aanloop naar de derde Nationale Recycleweek (11-17 oktober)


Don Diablo en Media.Monks lanceren videoclip om aarde te vergroenen
01-10-2021 | 10:16:23
Don Diablo en Justdiggit brengen de Too Much To Ask uit met de gezamenlijke missie om de aarde te vergroenen en af te koelen. De clip is gemaakt in samenwerking met Media.Monks en Ty Dolla $ign


Soupalicious en Albert Heijn in actie voor de Voedselbank
20-09-2021 | 10:20:40
Albert Heijn start de verkoop van Soupalicious in 700 winkels. Dit sociale soepmerk werkt met het one-for-one principe: met elke cup koelverse soep die de klant koopt, doneert hij automatisch evenveel soep aan de voedselbank


Coca-Cola-fabriek behaalt certificaat voor duurzaam waterbeheer
16-09-2021 | 13:29:00
De Coca-Cola-fabriek in Dongen (Noord-Brabant) heeft het platina certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van de wereldwijde Alliance for Water Stewardship (AWS)


Grolsch verpakt sixpacks in karton
16-09-2021 | 10:18:56
Koninklijke Grolsch introduceert de kartonnen TopClip als verpakking voor de sixpacks blikjes bier. De nieuwe verpakking is 100 procent plasticvrij


[Campagne] Vattenfall en DPG Brandstudio ontwikkelen Go-Greeners
10-09-2021 | 07:00:00
Vattenfall had een wens: gezien worden als de voorloper in duurzaamheid bij hun beoogde doelgroepen. Ze schakelden de hulp van de DPG Brandstudio in en samen kwamen ze tot een campagne. 


Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk Our Planet
07-09-2021 | 09:41:25
Buitenwinkel Bever lanceert in samenwerking met Retail Concepts in België en O&CC in het Verenigd Koninkrijk, het duurzaamheidskeurmerk Our Planet


Curver lanceert campagne Duurzaam Bewaren & Besparen
06-09-2021 | 10:03:06
Curver start een campagne waarin de Smart Eco-lijn de hoofdrol speelt. De vershouddozen zijn gemaakt van gerecycled plastic. De activatie Duurzaam Bewaren & Besparen draait om het veilig en op een duurzame manier eten vers houden, om voedselverspilling tegen te gaan


[Marketing Report Radio] Greo Belgers over Triodos
30-08-2021 | 10:35:17
Greo Belgers is Group Marketing Director bij Triodos. De bank is veertig jaar geleden opgericht met als missie om positieve verandering in de samenleving teweegbrengen. Daarbij kijkt de bank nog steeds naar de impact van projecten die de organisatie financiert


Blokker, Packaly en Magnus Black starten samenwerking voor duurzame bezorgopties
06-08-2021 | 17:50:00
Blokker, Magnus Black en Packaly, een duurzame same-day delivery koeriersdienst, gaan samen CO2-neutraal bezorgen aan Blokker klanten, waardoor klanten naast de reguliere bezorgmogelijkheden ook kunnen kiezen voor deze groene optie van Packaly.


BenBits lanceert plasticvrije en natuurlijke kauwgom
29-07-2021 | 13:05:00
BenBits, in de jaren zeventig het eerste merk dat de suikervrije kauwgom in Nederland introduceerde, lanceert plasticvrije en duurzaam met uitsluitend ingrediënten van natuurlijke oorsprong


[Interview] Michiel Haverlag: BrandBase zorgt ervoor dat klanten terugkomen
29-07-2021 | 12:41:00
Michiel Haverlag is Innovation Director bij BrandBase en Jungle Cup. Zijn bedrijf richt zich op het ontwikkelen van spaarprogramma’s die aankopen stimuleren


[Cross Media Case] Sander Pluijm over Vattenfall Go-Greeners
01-07-2021 | 10:52:36
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. UM zendt de case rondom Vattenfall in. We spreken Sander Pluijm van UM over zijn inzending


Pathé doneert statiegeld petflesjes bezoekers aan goede doelen
15-06-2021 | 11:52:51
Vanaf 1 juli 2021 wordt in Nederland ook 15 cent statiegeld geheven op kleine plastic flessen. Pathé begint in 30 bioscopen met 240 donatiebakken als vrijwillig inzamelpunt voor de petflesjes. De bioscoopketen doneert het statiegeld, dat de bezoeker heeft betaald, aan drie goede doelen


KNVB en Oranje Fonds lanceren documentaire Jouw Club voor Iedereen
07-06-2021 | 13:31:00
De KNVB en het Oranje Fonds lanceren de documentaire Jouw club voor iedereen, waarin diverse bijzondere verhalen uit het amateurvoetbal aan bod komen. De film is de hele maand juni te zien via de digitale kanalen van KPN


Dept en Terra Neutra ontwikkelen ClearSky-app voor Shopify om CO2-positiviteit te bevorderen
02-06-2021 | 23:42:00
Dept is een partnership aangegaan met Terra Neutra, een organisatie die bedrijven en consumenten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te beheren. Samen creëren ze ClearSky; een e-commerce-app voor Shopify om CO2-positiever te leven en winkelen


Ekoplaza scoort hoogste cijfers met plantaardig en biologisch assortiment in Superlijst Groen 2021
27-05-2021 | 10:52:00
Onderzoeksbureau QuestionMark stelt dat supermarkten beter hun best moeten doen om een substantiële bijdrage te leveren aan de afspraken als het Klimaatakkoord en het Deltaplan Biodiversiteit.


Burger King Nederland introduceert Plant-based Long Chicken en Nuggets
11-05-2021 | 19:25:16
Na de lancering van de Plant-based Whopper introduceert Burger King de Plant-based chicken in alle Nederlandse restaurants. Op het menu staan Plant-based Nuggets en de iconische Long Chicken, als plantaardige variant met een plantaardige kipburger en plantaardige mayonaise


Verenigde Naties organiseren wedstrijd voor bedrijven en startups rondom transformeren van voedselsystemen
10-05-2021 | 15:07:00
De Food Systems Summit van de Verenigde Naties organiseert een wereldwijde wedstrijd voor kleine en middelgrote bedrijven en start-ups die zich bezighouden met het transformeren van voedselsystemen.


UN launches hunt for startups and enterprises changing the face of food systems
09-05-2021 | 14:13:00
The UN Food Systems Summit has announced a competition to identify the best small and medium-sized enterprises (SMEs) from across the world who are transforming food systems for a better tomorrow


KNVB gaat voor een CO2-reductie van minstens 20 procent in het voetbalverkeer
22-04-2021 | 16:58:00
De KNVB en partners ENGIE en Volkswagen willen een CO2-reductie van minstens 20 procent in het voetbalverkeer in 2023 bereiken. Deze ambitie is uitgesproken in het kader van de nieuwe campagne van het mobiliteitsprogramma GO


Digital agency Dept is wereldwijd Climate Neutral gecertificeerd
15-04-2021 | 17:05:56
Digital agency Dept is als Climate Neutral gecertificeerd. Het bureau meet en compenseert de CO2-voetafdruk voor 2020 en deelt daarbij ook haar commitment voor verdere emissiereductie


Plant-based food company Upfield schakelt Dept in
06-04-2021 | 15:49:00
Upfield stelt digitaal centraal in zijn marketingstrategie om de doelgroep beter te bereiken en duurzame klantrelaties op te bouwen. Het bedrijf heeft digital agency Depts hulp gevraagd om een betere online performance te behalen voor Upfields plantaardige spreads en kaasmerken